FANDOM

Wildfire

“Çılgınateşe işeyenin çükü tutuşur.” Tyrion Lannister bir denizci atasözünü tekrar ederken.

Çılgınateş (Wildfire), bir antik simyacılar topluluğunun Kral Toprakları’nda üretip sakladığı tehlikeli bir sıvıdır. Fazlaca kuvvetle patlayabilen, ateşini suyun bile söndüremediği ve yalnızca çok miktarda kum ile söndürülebilen oldukça uçucu bir maddedir. Sıvı halindeki ve alevlerindeki parlak yeşil renkten tanınır. Karasu Savaşı’nda, Beş Kralın Savaşı’nda ve Yüce Baelor Septi’nin Yok Edilişi’nde çılgınateş kullanılmıştır.

Tarih

İkinci Sezon

Cersei, Kral Toprakları savunmasında sudaki çılgınateşi bir okla yakmayı planlar. Bunu öğrenen Tyrion depoyu görmeye gider. Bronn gördüklerine burun kıvırır ve bu maddenin anlatılageldiği gibi bir şey çıkmayabileceğini söyler, sonuçta benzer hurafelerle askerleri kandırmak mümkündür. Fakat deponun görevlisi bilge Hallyne bu şüphenin yersiz olduğuna onu ikna eder ve ellerinde bütün şehri tuzla buz etmeye yetecek miktarda çılgınateş olduğunu gösterir. Tyrion bundan etkilenir.

Tyrion savunmayı Varys ve Bronn ile tartışmaktadır. Ona göre Stannis’in saldırma olasılığı en yüksek olan nokta, şehrin en korunaksız yeri olan Çamur Kapısı’dır. Stannis Baratheon’ın donanması Karasu Koyu’na ulaştığında onlara karşılık vermek üzere yalnızca bir kraliyet gemisi vardır, onun da mürettebatı yoktur. Koya bu gemiden oluk oluk çılgınateş dökülmektedir. Tyrion’ın emriyle Bronn çılgınateşe yanan bir ok atar ve Stannis’in öndeki gemileri alev alır, civardakilere de sıçrayarak yanmaya devam ederler.

Üçüncü Sezon

Jaime Lannister Harrenhal’da iyileşmekteyken Tarth’lı Brienne’e Deli Kral II. Aerys Targaryen’i neden öldürdüğünü anlatır. Anlattığına göre isyancıların savaşı kazanacağı kesinleşmeye başladığında kral şehrin her köşesine çılgınateş koydurur. Tywin Lannister önderliğindeki Lannister ordusu şehrin kapılarına dayandığında yardıma geldiklerini sanarak kapıları seve seve açtırır. Bunun yerine ordu ona ihanet ederek şehri yağmalamaya başlar. Deli Kral ise yarım milyon nüfuslu şehrin olduğu gibi yakılması emrini verir. Kendisinin ise çılgınateşten etkilenmeyeceğine, hatta bu sayede bir ejderhaya dönüşeceğine emindir. Jaime bu bir nevi intihar emrine itaat etmez ve Kral Aerys’i Demir Taht’ın önünde sırtından bıçaklayarak öldürür. Bunu her ne kadar kimseye anlatmasa da aslında şehri kurtarmıştır.

Altıncı Sezon

Bran Stark ve Meera Reed Üç Gözlü Kuzgun’un Mağarasındaki Savaş’tan kaçtıktan sonra Bran rüyalarında sürekli ejderhalar ve ak yürüyenler görmeye başlar. Rüyada gördüğü çılgınateş patlaması Deli Kral zamanına ait değildir, daha sonra kullanılmıştır.

Cersei Lannister ve Qyburn, Sör Loras Tyrell’in mahkemesinden sonra Yüce Baelor Septi’ni çılgınateş kullanarak yok ederler. Septin içinde ve çevresinde bulunan herkes patlamada yaşamını yitirir, buna Yüce Serçe ve Tyrell Hanedanı’nın tüm üyeleri de dahildir. Yalnızca Leydi Olenna Tyrell, daha öncesinde şehirden kaçmıştır. Bu olayın sonucunda Kral I. Tommen intihar eder ve Qyburn Cersei’yi Andalların ve İlk İnsanların Kraliçesi ilan eder.

Also on FANDOM

Random Wiki