FANDOM

"Sizi izliyordum, hepinizi. Hepinizin yaşamını, bin bir göz ile..."
―Üç gözlü kuzgun[src]

Üç gözlü kuzgun birinci, üçüncü, dördüncü ve altıncı sezonda görülen bir karakterdir. Bizzat kendisi olarak dördüncü sezonda kısacık bir süre görünür. Üç gözlü bir kuzgun kılığında, düşüp sakat kalan Bran Stark’ın rüyalarına girer, onu Sur’un Ötesi'ndeki arayışına ve insan vücudunun bulunduğu mağaraya yönlendirir.

Biyografi

Üç gözlü karga

Üç gözlü kuzgun Bran'i Kışyarı'nın yer altı mezarlığına götürürken.

Birinci Sezon

Kuleden düşüp ardından girdiği komadan çıkınca kuzgun birkaç kez Bran’in rüyasına girer. Rüyalarında Bran ok atmak üzereyken kuzgun onu durdurur. Sonra bir ulu kurt heykeline konar ve bir kez öttükten sonra Starklar'ın yer altı aile mezarlığına doğru uçar. Aynı rüyayı tekrar görünce Bran kuzgunun onu bir şekilde babasını bulması için yer altı mezarına yönlendirdiğine inanır ama bir yandan da babasının sağ salim Kral Toprakları’nda olması gerektiğini düşünür. Endişeyle Osha’ya kendisini yer altı mezarına götürmesini ister. Burada aynı rüyaları gördüğünü söyleyen Rickon ile karşılaşır ve çok şaşırır. Üstat Luwin üzgün bir şekilde Eddard’ın ölüm haberini getirdiğinde Osha hala Bran’e bunun bir tesadüf olduğunu anlatmaya çalışmaktadır.

İkinci Sezon

Bran Osha’ya üç gözlü kuzgunun önemini sorar ama kadın hiçbir şeyi açığa vurmaz.

Üçüncü Sezon

Bran kuzey yolunda üç gözlü kuzgunu bir kez daha rüyasında görür. Rüyada bacakları tutar ve kuzgunu ok ve yay ile vurmaya çalışır. Sonra rüyasında tuhaf bir oğlan belirir ve Bran’in kuzgunu öldüremeyeceğini çünkü kuzgunun Bran olduğunu söyler. Başka bir gün Jojen isimli aynı genç ve ablası Meera, Bran ve yoldaşlarıyla gerçekte karşılaşır. Jojen yeşil rüyaların geleceği gösterebildiğini açıklar ve onun rüyasına kendi iradesiyle girdiğini, bu konuda kuzgun ile anlaştığını anlatır.

Dördüncü Sezon

Bran, Sur’un Ötesi'ndeki tekinsiz ormanlarda bir kızılağaca dokununca Kışyarı’ndaki üç gözlü kuzgun rüyaları gözünde canlanır. Diğer rüyalarından birinde bir tepede tek başına duran koca bir kızılağaç vardır, bir ses “Ağacın altında… Beni ara… Kuzey!” diye fısıldamaktadır.

Yaşlı karga

Bran üç gözlü kuzgunun gerçek halini görür.

Bran ve arkadaşları tepedeki koca kızılağaca sonunda ulaşırlar, fakat ne yazık ki bir grup yaratığın saldırısına uğrarlar. Jojen ağır yaralanır ve Meera onu kurtarmaya çalışır, ama Jojen kendisini ölüme terk etmelerini söyler. Ormanın çocuklarından biri onlara yardım eder ve onları bir mağaraya yönlendirir. Yaratıkların içeri giremediğini, çünkü onları dirilten büyünün burada işlemediğini söyler. Sonra onları mağaranın daha da derinlerine, üç gözlü kuzgunun olduğu yere götürür. Üç gözlü kuzgun, aslında vücudu kızılağaç köklerine karışmış çok yaşlı bir adamdır. Bran onun üç gözlü kuzgun olduğunu söyleyince adam daha önce bir sürü kılığa girdiğini, şimdi ise görmekte oldukları şey olduğunu ifade eder. Meera Jojen’ın öldüğünü anlatmaya girişir ama lafını bitiremeden kuzgun konuşmaya başlar: Jojen bu yolculuğa çıktığında başına gelecekleri bilmektedir ve yine de devam etmiştir. Meera bunu nereden bildiğini sorduğunda adam hepsini tüm hayatları boyunca bin bir gözle izlemekte olduğunu söyler. Sonra Bran’e dönüp saatin geç olduğunu belirtir. Bran ise onun uğruna kimsenin ölmesini istemediği yanıtını verir. Kuzgun, Bran’in kaybettiği şeyi bulabilmesi için Jojen’ın öldüğünü açıklar. Bran tekrar yürümesi için ona yardım edip etmeyeceğini sorduğunda kuzgun yanıt olarak Bran’in bir daha asla yürüyemeyeceğini, ama uçacağını söyler.

Kamera arkası

Üç gözlü kuzgun tasarımı William Simpson tarafından hazırlandı. Kitaplarda konuyla ilgili ayrıntılı bilgi verilmediği için üçüncü gözün nerede olacağına çabuk karar verilemedi. Önce kuzguna 360 derece görüş sağlaması için kafasının arkasına konması düşünüldü, ama sonra alnının ortasında karar kılındı. Üç gözlü kuzgun gerçek bir kuzgun tarafından canlandırılmıştır ve üçüncü göz çekim sonrası bilgisayarda eklenmiştir.

Aslında karakterin kitaplarda geçen adı üç gözlü kargadır (three-eyed crow). Yabanıllar da Gece Nöbetçileri'yle "karga" diye dalga geçtiği için karışıklık yaratmaması istenmiş ve dizide üç gözlü kuzgun (three-eyed raven) olarak isim değişikliği yapılmıştır. Not: Kuzgun kargadan az daha iridir ve karga ayrıca genel bir tür adıdır.

Also on FANDOM

Random Wiki