FANDOM

"Burada elde ettiğini önce kazanacaksın."
―Benjen, Jon Snow'a.[src]

 Benjen Stark birinci ve altıncı sezonda yardımcı karakterdir. Gece Nöbeti’nde Baş Korucu’dur. Sur'un Ötesi’ne tarama keşfine çıkar ama geri dönmez. Aradan yıllar geçer ve Bran Stark ile Meera Reed’i yaratıklardan kurtarır.

Biyografi

Geçmiş

Benjen Stark, Kuzey’in eski Azam Lordu Rickard Stark’ın en küçük oğludur. Brandon, Eddard ve Lyanna’nın küçük kardeşidir. Sur’da Yedi Krallık’ın kuzey sınırını koruyan askeri güçler olan Gece Nöbetçileri’ne katılmıştır. Eddard’ın büyüttüğü Jon Snow’un gözünde bir kahramandır.

Birinci Sezon

Benjen, Kral Robert Baratheon’ı karşılama şölenine katılmak için Sur’un güneyine, Kışyarı’na gider. Eddard’a uzak kuzeyden gelen bildirileri aktarır ve Jon Snow ile Tyrion Lannister’ı Sur’a götürür.

Bir grup korucu toplayarak tarama keşfine çıkar. Onunla gelmek isteyen Jon’un buna hazır olmadığını söyler.

Benjen’in atı Kara Kale’ye döner, hemen ardından onunla birlikte giden iki korucunun ölüsü bulunur. Bunlar gecenin bir yarısı yaratık olarak tekrar dirilince Lord Kumandan Jeor Mormont Benjen’i bulmak ve işin aslını öğrenmek için Gece Nöbetçileri’ni Sur’un Ötesi’ne götürür.

İkinci Sezon

Mormont ve adamları Craster Kalesi’nde dururlar. Craster Benjen’ı üç yıldır görmediğini, ona hep çok kötü davrandığı için görmeye meraklı da olmadığını söyler.

Beşinci Sezon

Gece Nöbetçileri’nin 998. Lord Kumandanı seçilen Jon birkaç bin yabanılı Sur’dan geçirdiği için kara kardeşlerden bir kısmının nefretini kazanmıştır. Kişisel uşağı Olly, getirdiği yabanıllardan birinin Benjen’i tanıdığını söyleyerek onu tuzağa düşürür. Benjen’in yokluğunda Baş Korucu olarak atadığı Alliser Thorne, Olly ve diğer dört kara kardeş Jon’u öldüresiye bıçaklar.

Altıncı Sezon

Bran Stark’ın imgelemindeki ufak Benjen, abisi Ned ile kılıç eğitimi yapmaktadır. Başka bir gün de Kartal Yuvası’na giden Ned’i uğurlar.

Sur’un Ötesi’nde Bran ve Meera’yı yaratık ordusu kovalar. Başlıklı siyah pelerini olan bir atlı, elindeki alevli zincir ile bir kısım yaratığı savuşturur, ardından da ikiliyi atına bindirerek oradan uzaklaşır. Ertesi gün onu üç gözlü kuzgunun çağırdığını söyler.

Kim olduğunu öğrenmek istediklerinde yüzündeki örtüyü ve başlığını çıkarır. Benjen çıktığı keşifte ak yürüyen saldırısına uğramıştır. Ölüme terk edildiği sırada ormanın çocukları onu bulup göğsüne ejderhacamı saplamıştır. Benjen bu şekilde yaratığa dönüşmekten kurtulmuştur.

Benjen Bran ve Meera’ya Sur’un yakınındaki büvet ağacına kadar eşlik eder. Ancak Sur’un temeline kazılmış çok eski büyüler ölülerin geçmesini engellediği için devam edemez. Yaşayanlar için savaşmaya devam edeceğini söyler ve ayrılırlar.

Also on FANDOM

Random Wiki