FANDOM

Lort Beric Dondarrion birinci, üçüncü ve altıncı sezonda yardımcı karakterdir. Şövalyeliği bırakır, evini korumaya çalışan köylüleri ve savaş kaçaklarını toplayıp Sancaksız Kardeşlik denen gerilla direniş grubunu kurar.

Biyografi

Geçmiş

Beric Karaliman Lordu, Dondarrion Hanedanı’nın başıdır. Şövalye olmayı sever ve turnuvalara katılır. Dizi başladığında Kral Toprakları’nı gezmektedir.

Birinci Sezon

Sör Gregor Clegane Nehir Toprakları’nda köylülere korku salar. Bunun üzerine Kral Eli Eddard Stark Lort Beric’i, yanına yüz adam verip Sör Gregor’u vatana ihanet ve adam öldürme suçlarından idam etmeye gönderir. Ancak Dağ Beric’i öldürür. Myrli Thoros onu farkında olmadan diriltir. Bundan sonra Beric Işık Tanrısı’na inanır.

Üçüncü Sezon

Thoros’un grubu ile Beric Sancaksız Kardeşlik’in toplanma yerinde bir araya gelir. Sandor Clegane’in ele geçirildiğini görür. İşlediği suçların cezası olarak Tazı’nın dövüşle yargılanmasını uygun bulur, onunla kendisi dövüşür. Beric’in kılıcı büyülü bir ateşle yanar. Ancak Sandor ateşten korkmasına rağmen Beric’i öldürecek kadar güçlüdür. Thoros Işık Tanrısı’nın gücüyle Beric’i diriltir. Beric de dövüşü kazanan Tazı’yı serbest bırakır. Yanındaki Arya’yı ise annesi ve abisinden fidye istemek amacıyla bir yere yollamaz.

Bir süre sonra Beric, Thoros ile Arya’ya öldürülme anılarını anlatır. Arya, babasını kastederek, başı olmayan bir adamın dirilip dirilmeyeceğini sorar. Beric ise Eddard’ı onurlu yaşamından dolayı övmekle yetinir. Çünkü her dirilişte anılarının bir kısmı silinir ve gerçek benliğinden uzaklaşır. Ardından Melisandre Gendry’i almak için oraya gelir, Beric’in öyküsünü dinleyince Thoros’un becerisine şaşıp kalır. Beric Gendry’i Melisandre’ye satar. Arya buna çok kızar ve gruptan kaçar.

Dördüncü Sezon

Arya Stark arkadaşı Gendry’i Melisandre’ye sattıkları için Beric ve Thoros’u ölüm listesine ekler.

Altıncı Sezon

Melisandre, Thoros’un Beric’i altı kez dirilttiğini düşünerek, Jon Snow’u diriltme ayini yapar, başarılı da olur.

Lem ve diğer iki kardeşlik üyesi dua evi yapmakta olan bir topluluğa saldırır. Beric onları asmaya hazırlanırken Sandor Clegane çıkagelir. O da bu topluluğun bir parçası olmuştur ve Ray Kardeş’i öldürdükleri için onları kendi eliyle öldürmek ister. İkisini asmasına izin verilir, üçüncüyü Beric asar. Ardından Beric Sandor’u kardeşliğe katılmaya davet eder. Kuzey’de esen soğuk rüzgarları durdurmaya niyetlidir.

Ölümler

Beric Dondarrion altı kez öldü, her seferinde de Myrli Thoros Işık Tanrısı’na dua ederek onu diriltti.

1. "Dağ” Sör Gregor Clegane savaşta göğsüne kazık soktu.

2. Karnına bıçak darbesi aldı.

3. Okla sırtından vuruldu.

4. Beline balta saplandı.

5. Lannister askerleri vatana ihanetten idam etti. Asalım mı yoksa gözüne hançer mi saplayalım derken sonunda ikisini de yaptılar.

6. “Tazı” Sandor Clegane dövüşle yargılamada gövdesini yardı.

Beric dirildiğinde tamamen iyileşmiyor, aldığı her darbenin yarasını taşıyor. Ayrıca yaşama her geri döndüğünde anılarından bir parça kaybediyor.

Also on FANDOM

Random Wiki