FANDOM

İmage-1.png

Bolton arması

Ana yurdu Dehşet Kalesi olan Bolton Hanedanı Batıdiyar'daki büyük hanedanlardan biriyken şu an yok olmuştur. Bağlılık sözü verdikleri Stark Hanedanı'na ihanet ederek onların koltuğunu kapmışlardır. Dehşet Kalesi Lordu, Kışyarı Lordu ve Kuzey Muhafızı unvanları vardır. Son aile başı Roose Bolton'ın yasal mirasçısı ilan ettiği Ramsay Bolton'dır.

Bu hanedanın arması siyah zemin üstüne X şeklinde ters çevrilmiş ve derisi yüzülmüş bir adamdır. Çünkü Kuzey'in yöneticisi Starkların yüzyıllar önce bu işlemi yasaklamalarına rağmen Boltonlar düşmanlarını bu şekilde korkutmaya devam eder. Aile sözü: "Kılıcımız keskin". Yaygın kullanılan diğer bir sözü: "Çıplak adamın sırları azdır, derisi yüzülen adamın sırları yoktur".

Geçmiş

Roose, Karstark Hanedanı ile ittifak kurar. Daha sonra Roose'un oğlunun doğdunu öğrenirler ve Ramsay, Roose'u bıçaklar. Daha sonra Ramsay, Kışyarı Lordu olur. Ancak Kışyarı, Ramsay Bolton'ın önderliğinde pek fazla durmaz. Jon Snow, ordusuyla Ramsay'e saldırır ve savaşı Jon Snow kazanır. Sansa Stark, Ramsay'i köpeklere yedirir ve Bolton Hanedanı yok olur.

Boltonlar üçüncü sezonda Lannisterlarla anlaşıp Starklara olan bağlılık sözünü bozar ve bu ihanette Freylerle iş birliği yapar. Daha sonra Karstarklarla ittifak kurarlar. Robb Stark, Rickard Karstark'ı idam edince ve Walder Frey'e olan sözünü tutmayıp başka bir kadınla evlenince Starkları parçalarlar. Daha sonra Tywin Lannister hediye olarak Kışyarı'nı Roose Bolton'a verir. Ancak Tywin ölünce Roose'un Lannisterlarla olan bağlılığı sona erer. Daha sonra Umber Hanedanı Karstarkları takip ederek Boltonlara bağlılığını bildirir.

Üyeler

Also on FANDOM

Random Wiki