FANDOM

"Bir tanrım olsun öyle mi? Peki. Benim tanrım Kral Stannis. Bana güvenini sundu ve beni buralara o getirdi. Aklımın ucundan bile geçmeyecek bir gelecek verdi sana. Okuma yazma biliyorsun, günün birinde şövalye olacaksın. Tüm bunları ateş tanrısının yaptığını mı sanıyorsun? Stannis yaptı, yalnızca Stannis."
―Davos Seaworth, oğlu Matthos’a.[src]

Sör Davos Seaworth ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci sezonda önemli bir karakterdir. Eski kaçakçı Davos sonradan şövalye olup Ejderha Kayası Lordu Stannis Baratheon’a Kral Eli olarak hizmet etmiştir.

Biyografi

Geçmiş

Davos, Kral Toprakları’nın en fakir mahallesi olan Pire Çukuru’nda doğup büyür. Ancak varoş mahallesinden kurtulmak için denizci olup Dar Deniz’e açılır ve gençliğini bu şekilde geçirir. Özgür Şehirler ile Yedi Krallık arasında mal kaçırarak ünlenir.

Robert’ın İsyanı sırasında Davos kuşatmaya alınan Fırtına Burnu’ndaki Stannis Baratheon’a kaçak soğan ve başka çeşit yiyecekler götürür. Bu sayede Stannis ile askerleri savaşın sonuna kadar direnir ve Baratheonların kalesi ele geçirilmez. Ödül olarak Stannis onu şövalye yapar ve ona toprak hakkı verir.

Yeni soylu ailesi için “Seaworth” soyadını seçer, çünkü kaçakçılık günlerini unutmak istemez. Köklü ailelerin soylu üyeleri onun yeni konumuyla dalga geçmek için ona “Soğan Şövalyesi” takma adını verirler, ancak o bu adı benimser ve aile arması olarak soğan seçer.

Stannis ayrıca geçmişteki kaçakçılık suçlarından dolayı Davos’un parmaklarını kestirir. Ancak hırsızlığın asıl cezası parmakların veya elin kökünden kesilmesidir, Stannis ise Davos’un kullanmadığı elinin (Davos solak olduğu için sağ elinin) dört parmağını yarıdan kestirir. Davos bu cezayı çoktan hak ettiğini düşünür ve kesilmiş parmak kemiklerini kolye gibi boynunda taşır.

Soylu ailelerden gelen lortlar varoş mahallede doğan Davos’u hor görürler, ancak Stannis ona hem dostu hem de danışmanı olarak çok güvenir.

Davos’un gemisinde çalıştırdığı birkaç tane oğlu vardır, biri de Matthos’tur.

İkinci Sezon

Kral Stannis Baratheon Işık Tanrısı dinine geçip tören düzenler, kayıtsız izleyen Davos ise herhangi bir yaratıcının olup olmadığından emin değildir (agnostik).

Renly Baratheon’ın tahtta hak iddiası üzerine toplantı yapılır. Davos Stannis’in onunla veya Robb Stark’la güçlerini birleştirip Joffrey Baratheon’a karşı birlikte savaşmalarını önerir. Ancak Stannis ihtiyacı olmasına rağmen başkasından yardım almayı reddeder.

Stannis ile Renly’nin görüşmesinde Davos da vardır ancak bir sonuç alınamaz. Stannis’in gizli buyruğu üzerine Davos aynı gece Melisandre’yi Renly’nin kampına yakın bir mağaraya kaçırır. Nedenini ise Melisandre elbisesini çözüp korkunç bir gölge doğurduğunda anlar. Gölge Renly’yi öldürür ve onun askeri güçleri, Tyrelller ve onların sancak beyleri hariç, Stannis’e geçer.

Davos Melisandre’nin Stannis’i yönlendirdiğini düşünür, ancak bunu Stannis’e dinletemez.

Davos Karasu Savaşı’nda donanma komutanı olur. Savaşa giderken Stannis onun Fırtına Burnu Kuşatması’nda adadakiler açlıktan kırılmak üzereyken kaleye gizli gizli soğan, patates, balık gibi gıdalar taşıdığını anarak onu kendine Kral Eli yapar.

Stannis’in donanması Karasu Koyu’na gelir, ancak Davos tuzağa düşürüldüklerini anladığında artık çok geçtir. Donanmanın büyük kısmının yanı sıra yanan gemisini ve oğlunu çılgınateş patlamasında kaybeder. Uyarabildikleriyle birlikte kendi canını da zor kurtarır.

Üçüncü Sezon

Melisandre’nin kendisi hakkında ileri geri konuşanları yaktırdığını duyan Davos onu öldürmeye çalışır, bu davranışından dolayı zindana atılır. Davos’u sıkça görmeye gelen Prenses Shireen zindanda ona okumayı öğretir.

Birkaç hafta sonra Stannis uzun bir söyleşinin ardından Davos’u serbest bırakır ve Melisandre’nin ortaya attığı, evlilik dışı yeğeni Gendry’nin yakalanıp kanının sülüklere emdirileceği tasarısını anlatır. “Kan büyüsü” onun amacına ulaşmasını sağlayacaktır. Oğlanla işleri bittiğinde Davos onu zindandan çıkarıp Kral Toprakları’na gönderir. Bu davranışından dolayı Stannis onu idam ettirmek istese de Melisandre adamın ileriki olaylarda önemli payı olacağını söyleyerek buna engel olur.

Gece Nöbetçileri’nden gelen mektupta yaratık ordusu görüldüğü yazar, böylece Beş Kralın Savaşı’nı bırakıp Kuzey’deki asıl savaşa katılmaya giderler.

Dördüncü Sezon

Davos, paralı asker tutmak için Braavos’taki Demir Banka’yla anlaşır. Ona göre Demir Taht’ın Demir Banka’ya olan borçlarını ödemesi için tek şans Stannis’tir. Çünkü Batıdiyar’daki asıl güç Tywin Lannister neredeyse yetmiş yaşındadır, o öldüğünde ailede yalnızca evlilik dışı çocuk Tommen ve güvenilmez ikizler Cersei ile Jaime kalacaktır. Stannis ise sözünün eridir, suçlarından dolayı en güvendiği adamı bile olsa Davos’un parmaklarını kestirmiştir.

Stannis’in askeri güçleri Mance Rayder’ın ordusunu ezdiğinde Davos da oradadır. Sur’daki herkesin gerçek kral Stannis’e saygı göstermesi için uğraşır.

Also on FANDOM

Random Wiki