FANDOM

“Hatalarının bini bir paraydı, seyirci kalamadım.” Brynden Tully, Edmure Tully’yi azarlarken.

Edmure Tully üçüncü ve altıncı sezonda görülen bir karakterdir. Nehirova Lordu Hoster Tully’nin oğlu ve varisidir. Catelyn ve Lysa’nın kardeşi, Brynden Tully’nin yeğenidir. Robb Stark, Sansa Stark, Arya Stark, Bran Stark, Rickon Stark ve Robin Arryn’in dayısıdır.

Biyografi

Geçmiş

Yaşlı babası yönetimi bırakacak kadar hastalanınca, Sör Edmure, büyük ailelerden Tully Hanedanı’nın başı olmuştur ve artık Nehir Toprakları’nın azam lordudur. İki ablası ve babasının himayesindeki Petyr Baelish ile birlikte büyümüştür. Hatta ona ilk kez “Serçeparmak” diyen de kendisidir.

Birinci Sezon

Catelyn Stark, Bran Stark’a suikast girişimi suçundan Tyrion’ı tutuklar. Buna karşılık Tywin Lannister Nehir Toprakları’na saldırır ve Nehirova’yı kuşatır. Adı geçmese de belli ki Edmure da vatan savunmasında yer almıştır.

Üçüncü Sezon

Edmure adı ilk olarak Robb Stark ile Rickard Karstark arasında bir konuşmada geçer. Robb, olası bir şaşırtma taktiğine karşılık dayısının yeterince askeri gücünün olduğunu söyler.

Edmure babasının cenazesindedir. Tully geleneğine göre merhum bir tekneye konur ve yanan bir okla vurulur. O ise bu görevi beceremeyince amcası söylenerek onu kenara iter ve oku başarıyla atar. Cenazeden sonra amcası Brynden ve yeğeni Robb ile savaşta yaptığı taktik hatalarını tartışır, diğerlerini dinlemeyip yine kendi kafasının dikine gider.

Frey Hanedanı’yla barış görüşmeleri sırasında Walder Frey’in kızıyla Robb yerine Edmure’un evlenmesinde karar kılınır. O da başta şiddetle karşı çıksa da kabul etmek zorunda kalır. İkizler’e gidiş yolunda sağanak yağmur yüzünden ordu kamp kurmak zorunda kalır. Catelyn’e göre Lord Frey bu gecikmeyi hiç de hoş karşılamayacaktır, kaldı ki kızını bir kralla evlendirme isteği de reddedilmiştir. Robb ise dayısının Frey Hanedanı’nın sahip olabileceği en iyi damat olduğunu iddia eder.

İkizler’e geldiklerinde Edmure müstakbel eşinin çirkinlik abidesi olduğunu sanır. Fakat tam tersine, güzeller güzeli yeni eşi Roslin Frey’le yiyip içip eğlenirler ve sonunda salondan çıkarlar. Kızıl Düğün olayı işte o zaman başlar. Aynı gece Edmure zindana atılır.

Altıncı Sezon

Sör Brynden Tully ordusundan kalanları toplayıp Nehirova’yı geri aldığında Edmure hala İkizler’de esirdir. Karabalık kaleyi teslim etmezse yeğenini asmakla tehdit ederler, ama boşadır.

Bölgeye Jaime Lannister gelir, öncelikle Edmure’a iyi davranır. Yaptıkları bir konuşmada Edmure’un bir oğlu olduğu ama düğün gününden beri hapiste olduğu için onu veya karısını göremediği ortaya çıkar. Jaime kaleyi alırlarsa oğlunun en iyi koşullarda büyütüleceği sözünü verir, teklifini reddederse de çocuğu acımasızca öldüreceğini söyler. Edmure isteksizce kabul eder ve Nehirova Lordu ünvanını kullanarak kaleyi Lannister-Frey güçlerine teslim eder.

Bir süre sonra Walder Frey damadını öldürmenin doğru olmadığını düşündüğü için onu yeniden zindanda çürümeye terk etmiştir.

Also on FANDOM

Random Wiki