FANDOM

 Kral Euron Greyjoy altıncı ve yedinci sezonda yardımcı karakterdir. İlk kez birinci sezonda adı geçer. Demir Adalar Kralı Balon Greyjoy’un sürgünden dönen kardeşidir.

Biyografi

Geçmiş

Greyjoy İsyanı’nda Euron Lannisport’u yağmalar. Bunun sonucunda Tywin Lannister’ın demir atmış tüm donanması yanar, demirdoğumlular batı denizlerini bir süreliğine ele geçirir.

Euron son birkaç yılını korsan olarak geçirir, Eski Şehir’den Qarth’a ve ötesine kadar olan toprakları yağmalar. Yeşim Denizi’nde deniz yolculuğuna devam ederken çıkan bir fırtınada kendini kaybeder, denizciler onu güverteye bağlamak zorunda kalır. Fırtına dinip kendine geldiğinde denizcilerinin dilini kestirir.

Birinci Sezon

Tyrion Lannister, Theon’a Lannisport yağması olayından aklında kalanları anlatır, olayı Theon’un amcaları gerçekleştirmiştir.

Altıncı Sezon

Beş Kralın Savaşı sırasında Euron Demir Adalar’a geri döner. Gece yarısı asma köprüde Balon ile yüzleşir. Son yıllarda edindiği deneyimlerden dolayı kendini Boğulmuş Tanrı olarak görür. Yaşlı abisinin yönetimine son vermek için onu köprüden aşağı atar. Bundan hemen önce Balon çıkardığı bıçakla kendini savunmaya çalışır, yalnızca Euron’un yüzünü yaralayabilir.

Tuz Taht’ı yeğenlerine kaptırmaya niyeti olmayan Euron kurnazca bir konuşma ile kendini kral seçtirir. Daenerys Targaryen ile evlenip Yedi Krallık’ı onunla birlikte fethetmeyi amaçladığını anlatır. Taç töreninin bir parçası olarak Aeron Greyjoy onu denizde boğar ve Boğulmuş Tanrı’ya dua eder. Kral olarak Euron’un ilk buyruğu yeğenlerinin öldürülmesidir, ancak adaların en iyi gemilerini de alıp kaçtıkları anlaşılır. Çılgına dönen Euron kaçamayacaklarını söyleyip bin gemi yapılmasını buyurur.

Theon ve Yara amcalarından önce Meereen’e ulaşırlar. Yapılan anlaşmaya göre onların götürdüğü yüz gemiye karşılık Daenerys Euron’un tahttan indirilmesine yardım edecektir.

Also on FANDOM

Random Wiki