FANDOM

"Ailem demezdim sana. Leydim derdim."
―Gendry, Arya’ya.[src]

 Gendry üçüncü sezonda önemli bir karakterdir. İlk olarak birinci ve ikinci sezonda görülür. Yetenekli bir demirci ve Kral Robert Baratheon’ın herkesten gizli oğludur.

Biyografi

Geçmiş

Gendry resmiyette olmasa da aslında Kral Robert Baratheon’ın evlilik dışı oğlu, ama bunu bilmiyor. Robert onu resmi olarak kabul etmediği için de Taç Toprakları’ndaki piç soyadını (Waters) alamıyor.

Annesi meyhanede çalışıyordu ve oğlan daha küçükken öldü. Yaşı geldiğinde kim olduğu bilinmeyen bir lort, ustasına para ödeyerek onun soylulara silah yapan bir demirci çırağı olarak çalışmasına fırsat vermiştir.

Birinci Sezon

Kendinden önceki Kral Eli Jon Arryn’in ölümünü araştıran Lort Eddard Stark, onun ölmeden kısa bir süre önce demirci ustası [[ Tobho Mott]]’u ziyaret ettiğini öğrenir ve kendisi de aynı dükkana gidince sebebini anlar. Bundan sonra ise Jon Arryn’in neden Robert’ın piçlerinin peşine düştüğünü çözmeye çalışır.

Kral Robert öldükten sonra Mott Gendry’i şehirden gönderir, çünkü Robert’ın tüm piçlerinin öldürüleceğini düşünür. Gendry Gece Nöbeti’ne katılmaya karar verir. Yolculuk sırasında Arya Stark’ı rahatsız eden oğlanları kovalar ve bu şekilde arkadaş olurlar.

İkinci Sezon

Kral Toprakları Şehir Muhafızları ne yazık ki genç adamın peşine düşmüştür, onu ve Arya’yı kaçırırlar. Gendry’nin tersine Arya bunun nedenini anlar ve başka birisinin kral piçi olduğunu söyleyerek Lannister askerlerini kandırır.

Esirler Harrenhal’a götürülür. Gendry kalenin demir ocağında çalışmaya başlar. Arya, idamdan kurtardığı Jaqen H’ghar  sayesinde yanına Gendry’i ve Al Turta’yı da alarak kaleden kaçar.

Üçüncü Sezon

Kaçtıkları gibi de Sancaksız Kardeşlik  üyelerinin eline düşerler. Gendry burada kendini ailesinin arasındaymış gibi hisseder ve Arya’yla birlikte Kuzey’e gitmeyi reddeder. Sonuçta Arya bir soylunun kızıdır, o ise halk takımından biridir -öyle sanır-. Ancak kardeşlik hiç de beklediği gibi çıkmaz ve Gendry’yi iki kese altın karşılığında Melisandre’ye satarlar.

Karasu Koyu’ndan geçerken kızıl rahibe oğlana babasının kim olduğunu açıklar. Ejderha Kayası’na geldiklerinde ise onu bir odaya sokup baştan çıkarır ve yatağa bağlayarak vücuduna sülük koyar. Kanı alınan Gendry zindana atılır. Bir süre sonra Davos Seaworth onu serbest bırakır ve sandala bindirip kaçmasını sağlar. Yüzmeyi ve sandal kullanmayı bilmeyen Gendry’den bir daha haber alınmaz.

Beşinci Sezon

Stannis’in ordusu Kışyarı’na yürürken hava şartları işlerini zorlaştırır. Melisandre daha fazla kral kanı feda etmek gerektiğini düşünür, Stannis ilk başta Gendry’yi kastettiğini sanır.

Shireen ve Stannis de öldükten sonra Baratheon Hanedanı yok olma eşiğine gelir. Artık Gendry, Batıdiyar’da yaşadığı bilinen ve Baratheon kanı taşıyan tek kişidir. 

Also on FANDOM

Random Wiki