FANDOM

Greyjoy arma

Greyjoy Hanedanı arması

Ana yurdu Pyke olan Greyjoy Hanedanı Batıdiyar'daki büyük hanedanlardan biridir. Soğuk ve iç karartıcı adaların birleşiminden oluşan Demir Adalar'ı, Pyke adlı adanın aynı adlı kalesinden yönetmektedir. Aile başına Pyke'ın Orak Lordu denir.

Toprakları kıtanın kuzeye yakın batı kıyısındadır. Bu hanedanın arması siyah zemin üstüne altın renkli deniz canavarıdır, sözü ise: "Biz tohum ekmeyiz". Bu aile ve onların sancak beyleriyle ilişkilendirilen bir söz daha vardır: "Ölüler ölmez". Bunun nedeni de Boğulmuş Tanrı'ya inanmalarıdır.

Geçmiş 

Greyjoyların geleneksel geçim kaynağı komşularını yağmalamaktır. Ana karayı fethetme hayalleri vardır. Soylarının Gri Kral'dan gelmesiyle övünürler. Efsaneye göre Gri Kral bir deniz kızıyla evlenmiş ve Demir Adaları bin yıl boyunca yönetmiştir.

Lort Balon Greyjoy dizideki olaylar başlamadan sekiz yıl önce Demir Taht'a karşı ayaklanma başlatıp Demir Adalar Krallığı'nı kurar. Ayaklanma başarısız olunca küçük oğlu Theon tutsak/muhafız olarak Kışyarı'na getirilir. Theon Lort Eddard Stark'ın yanında büyürken babası Balon Kral Robert Baratheon'a mecbur boyun eğer. 

Greyjoy Hanedanı Beş Kralın Savaşı'ndan beri bağımsızlık için mücadele eder. Ancak Kral Balon Greyjoy ölüp yerine Euron Greyjoy Demir Adalar Kralı olunca, aile ikiye bölünür. Bir kısım taraftarlar Euron'u, bir kısmı da Balon'un çocukları Theon ile Yara'yı destekler.

Üyeler

  • Lort Balon Greyjoy. Demir Adalar Lordu, Pyke'ın Orak Lordu, Deniz Rüzgarı'nın Oğlu, Tuz ve Kaya Kralı. Eski aile başı. Demir Taht'ı tanımayıp kendini Demir Adalar Kralı ilan etti. Kardeşi Euron yüksek bir köprüden aşağı itti.

Also on FANDOM

Random Wiki