FANDOM

II. Aerys Targaryen, diğer adıyla "Deli Kral", altıncı sezonda görülen bir karakterdir. Dizideki olaylar başladığında çoktan ölmüştür, bir imgelem sahnesinde görülür. Demir Taht'a oturan son Targaryen'dır. Hükümdarlığının başları normal geçse de sonradan delirir ve yaptığı davranışlar yüzünden Robert'ın İsyanı'nda tahttan indirilir. Kral Muhafızı Jaime Lannister, babası Tywin isyancı güçlere katılıp başkenti yağmalayınca korumaya ant içtiği kralını öldürüp "Kral Katili" olmuştur. Aerys Targaryen, Daenerys Targaryen ve Viserys Targaryen'in babasıdır.

Biyografi

Beşinci Sezon

Sör Barristan Selmy, Daenerys Targaryen'a Deli Kral hakkındaki gerçeği anlatmıştır. Onun insanları öldürmekten zevk aldığını ve Robert'ın İsyanı sırasında öldürüldüğünü anlatmıştır.

Altıncı Sezon

Bran Stark, Meera Reed ile ak yürüyenlerden kaçarken birbirine karışmış imgelemler görür. Bunlardan birinde II. Aerys'i Demir Taht'ta otururken, daha sonra "Hepsini yak!" diye bağırırken görür. Bu cümleyi birkaç kere duyar. Aerys ayağa kalkar ve Jaime Lannister gelir. Aerys'i bıçaklar ve tahta oturur.

Also on FANDOM

Random Wiki