FANDOM

"Bir gün yönetmek mi istiyorsun? Önce yönetilmeyi öğren."
―Jeor Mormont, Jon Snow'a liderlik hakkında öğüt verirken.[src]

 Jeor Mormont ikinci ve üçüncü sezonda önemli bir karakterdir. Gece Nöbetçileri'nin 997. Lort Kumandanı'dır. Sayıları kat kat artan yabanıllarla ve son zamanlarda görülmeye başlayan ak yürüyenlerle ilgili dedikoduların asıl yüzünü bulmak için Sur'un kuzeyine geniş çaplı bir keşif düzenler. Craster Kalesi'nde kendi adamları tarafından, ev sahibine karşı kendilerini desteklemediği gerekçesiyle öldürülür.

Biyografi

Geçmiş

Takma adı Yaşlı Ayı olan Jeor Mormont Gece Nöbetçileri'ni Kara Kale'deki karargahtan yönetmektedir. Yerini kendi isteğiyle oğlu Sör Jorah Mormont'a bırakıp Gece Nöbetçileri'ne katılana kadar Ayı Adası'nın lordu ve Mormont Hanedanı'nın başıdır. Rütbeleri çabucak ilerler ve lort kumandan olur. Oğlu Jorah ise köle ticareti yaparak kendini rezil eder ve sonunda Özgür Şehirler'e kaçar. Ayı Adası'nı yönetme işi ise Jeor'un kız kardeşi Maege'e kalır.

Birinci Sezon

Lort Kumandan Mormont acemileri çalışırken izeyip bir yandan da Tyrion Lannister'a mühimmat eksikliğinden yakınmaktadır. Ondan Sur'daki sorunları kral ve kraliçeye anlatıp yardım istemesini rica eder. Jeor Gece Nöbetine yeni katılanlara kardeşliğin onurlu bir kurum olduğunu hatırlatmak için bir tören düzenlemek ister. Lort Eddard Stark'ın evlilik dışı oğlu gibi büyüttüğü Jon Snow'u kişisel uşağı olarak seçer. Jon bunu savaşçı hünerlerine karşı bir aşağılama olarak görse de Samwell Tarly Lort Kumandan'ın Jon'u kendi eliyle yetiştireceğini öne sürer.

Othor ve Jafer Flowers'ın cesetleri Sur'un kuzeyinde bulununca Jeor çağırılır ve sonra Kara Kale'ye geri döner. Sam cesetlerin çürümediğini fark eder. Jeor buna, Sam'in korkak olmasına rağmen aptal olmadığını söyleyerek karşılık verir. Bir gece Jeor odasına girdiğinde Jon'u, dirilmiş ve yaratığa dönüşmüş olan Othor'la dövüşürken bulur. Jon onun karnına kılıcını saplar, yaratık yerden kalkar ve kılıcı çıkarır. Jon yaratığı ancak üzerine fener fırlatıp yakarak durdurur.

Bu hareketinden dolayı Jeor Jon'a Valyria çeliğinden yapılmış, Mormont Hanedanı'ndan ata yadigarı Uzun Pençe isimli kılıcını verir. Jeor bu kılıcı daha önce varisi Sör Jorah Mormont'a vermiştir, o ise utanç içinde Batıdiyar'dan ayrılıp sürgüne giderken kılıcı yanına almamıştır.

Jeor, babası idam edildiğinde Kara Kale'den ayrılıp kardeşi Robb'un ordusuna katılmaya niyetlenen, sonra da arkadaşları tarafından vazgeçirilen Jon'a, Yedi Krallık'a karşı asıl tehlike ve tehdidin baş gösteren sivil savaştan değil, Sur'un Ötesi'ndeki ak yürüyenlerden ve yaratıklardan geldiğini söyler ve ondan yardım ister. Jeor Sur'un ötesindeki Gece Nöbetçileri'ni yönetmek, kayıp Benjen Stark'ı bulmak ve ak yürüyenler tehdidini tanımlayıp ortadan kaldırmak amaçlarıyla içinde Jon'un da olduğu geniş bir grupla Kara Kale'den ayrılır.

İkinci Sezon

Uzak kuzeyde Gece Nöbetçileri aylarca yol yürümüş, terk edilmiş altı yabanıl köyünü geçmişlerdir. Kızlarıyla evlenen ve oğlu olmayan Craster isimli ahlaksız bir müttefikin evine varırlar. Jeor Craster'ı sorguya çeker ve Baş Korucu Benjen Stark'ı yıllardır görmediğini öğrenir. Craster ona yabanılların Sur'un Ötesi'ndeki Kral Mance Rayder için birleştiklerini söyler. Rayder eski bir nöbet kaçağı olduğu için yabanılların çok daha örgütlü olacağı düşünülür, tedbir aranır.

Üçüncü Sezon

Dönüşte Mormont Sam'i bir yaratığın saldırısından kurtarır ve emrettiği gibi kuzgunlarla yardım çağrısı gönderilemediğini, Gece Nöbetçileri'nin kaderiyle baş başa kaldığını öğrenip Sam'in beceriksizliği karşısında küplere biner. Mormont sağ kalan adamlarını Craster Kalesi'ne geri götürür. Craster başta onları içeri almak istemez hatta canlarını zor kurtarmaları yetmiyormuş gibi bir de onlarla dalga geçer. Kendisine zarar verirler korkusuyla sonunda kara kardeşleri evine alır ama bunun için kendisine "dindar" diyerek onları küçümsemeye devam eder. İtiraz eden Mormont'a verdiği yanıtta gerçek tanrıların ak yürüyenler olduğunu, Sur'a giderken önlerine çıkan herkesi ve her şeyi ordularına katacaklarını ama sadakatinden dolayı onu bağışlayacaklarını iddia eder.

Yaralıların yola dayanabilecek kadar iyileşmesi için bir süre daha orada kalmaları gerektiğini söyleyen Mormont'a yanıt olarak Craster hemen gitmelerini istediğini, yeterince güçlü olmayanları Mormont yapamazsa kendisi öldürebileceğini belirtir. Diğer yandan Gece Nöbetçileri ev sahibinin kışlık erzağı olmasına rağmen kendilerini aç bıraktığından şikayet ederler. Tartışma alevlendikçe Rast Craster'a piç der, Mormont onu susturmaya çalışır ve gerilimin şiddetlenmemesi için ne kadar çaba harcasa da olayın ilk kurbanı kendisi olur...

Bıçak yarası ölümcül etkisini göstermeye başlamadan önce Mormont iri gövdesi sayesinde Rast'ı tutup kaldırır ve karşı duvara fırlatır. Çıplak elle adamın nefes borusunu ezecekken kan kusmaya başlar ve yere çöker. Bu da Rast'a Yaşlı Ayı'yı son nefesini verene kadar boğazından defalarca bıçaklaması için bir fırsat tanır.

Samwell Tarly Jeor Mormont'un ölümünü Üstat Aemon'a bildirir. Aemon Sam'a Batıdiyar'ın her tarafına haber salması ve yardım çağrısında bulunması emrini verir. Mektubu gören Stannis Baratheon, Melisandre'nin tavsiyesi üzerine Yedi Krallık'a karşı herhangi bir tehditten sakınmak amacıyla Gece Nöbetçileri'ne yardım etmek için ordusunu da alıp Sur'a doğru yola çıkar.

Also on FANDOM

Random Wiki