FANDOM

Jon Snow Lord Eddard Stark'ın gayr-i meşru çocuğudur. Kitabın ve hikayenin baş kahramlarındandır. Annesi hakkında hiçbir bilgi yoktur. Genelde Kışyarı Piçi ya da Surda takılan ismi Lord Snow gibi aşağılayıcı bir takım lakaplara sahiptir.Ulukurdu Hayalet(Ghost)tur.Eddar Stark'ın ihanetini hatırlattığı için Leydi Catelyn tarafından sevilmez.Lord Eddard, Kral Robert Baratheon'un Kral el'i görevini kabul edip güneye gitmeye kara verince. Jon da amcası Benjen Stark'a özenip siyahlara bürünmeye karar verir. Eddard da kabul edince ulukurdu Hayalet ile Sura gider burada önceleri sevilmesede zamanla insanlarla kaynaşır ve Lord Kumandan Yaşlı Ayı'nın özel uşağı olur.(bu uşaklık meselesi Kumandanın yerine geçmeden deneyim kazanması içindir) Sur'un dışından gelen endişe verici istihbaratlar üzerine Lord Kumandan Jeor Mormont (Yaşlı ayı), 200 adamı ile birlikte Sur'un Kuzeyine yürür. Jon, Quorin Yarımel ile birlikte çıktığı keşif görevinde yabanıllar tarafından esir alınır. Quorin'i öldürmesi (Quorin yabanılların arasına karışması için jon'un onu öldürmesini sağlar) üzerine yabanılların Kralı eski Karga(Sur muhafızı) olan Mance Ryder tarafından kabul edilir.Daha sonra yabanıllardan kurtulup Sur'a geri döner ve yabanıl ordusunun ilk saldırısını geri püskürtür. Jon daha sonra Duvarın 998. Lord Kumandanı olacaktır. - Kendi adamları tarafından dört kere bıçaklanmıştır. Melisandre onu bir büyü ile tekrar hayata bağlamıştır.

Haziran 2016'da HBO kanalı, hayran sitesinde yayınladığı bir grafikle Jon'un babasının Prens Rhaegar Targaryen olduğunu onayladı. Dizide ve kitaplarda ise bundan açıkça bahsedilmiyor.

Roberts rebellion

Robert'ın İsyanı olaylar grafiği.

Also on FANDOM

Random Wiki