FANDOM

İmage-0

Karstark arması

Ana yurdu Karhold olan Karstark Hanedanı Kışyarılı Starklara bağlı olarak kurulan bir ailedir. Hanedanın başı Lort Rickard Karstark'ın idamının ardından Boltonlara bağlılık sözü verir. Şu anda Harald Karstark Karhold Lordu'dur.

Toprakları Kışyarı'nın kuzeydoğusunda bulunur. Bu hanedanın arması siyah zemin üzerine beyaz renkte şiddetli güneş ışığıdır, sözü: "Kış Güneşi".

Geçmiş

Karstarklar Starkların soyundan gelir, onlar da İlk İnsanlar'dan. Bin yıl önce Kuzey Prensi genç Karlon Stark, Dehşet Kalesi'nden Boltonların çıkardığı bir ayaklanmayı bastırdığı için kendine ait topraklar ve bir hanedanla ödüllendirilir. Zamanla Karl Kalesi (Karl's Hold) adı Karhold'a, Karl Kalesi Starkları (Karl's Hold Starks) adı da Karstarklara dönüşür.

Lort Rickard Karstark'ın oğlu Torrhen'ın ölümü yüzünden çıkardığı isyanda Robb Stark'ın öldürmemesini söylediği Martyn Lannister ve Willem Lannister'ı öldürmüştür. Robb, Rickard'ı idam etmiştir ve Karstarklar, Starklar ile dostluğunu ve ittifakını sona erdirmiştir. Bunun üzerine Karstarklar, Bolton Hanedanı ile ittifak kurmuştur. Bununla birlikte Kuzey'deki birçok hanedan Karstarklar ve Boltonlarla ittifak kurmuştur.

Üyeler

Not: Rickard Karstark'ın kitaplardaki bazı oğulları diziye dahil edilmemiştir.

Also on FANDOM

Random Wiki