FANDOM

"Beni neyin ilgilendirip neyin ilgilendirmeyeceğine karar verme yetkin olduğunu sanmıyorum!"
―Kevan yeğeni Cersei’ye.[src]

Kevan Lannister birinci, ikinci, beşinci ve altıncı sezonda yardımcı karakterdir. Abisi Tywin Lannister’a sadık bir danışmandır ve Lannister ordusunun yüksek subaylarındandır. Yeğeni Kraliçe Anne Cersei Lannister tutuklanınca Büyük Usta Pycelle ona Kral Eli olmayı teklif eder. O da kabul edip Kral Toprakları’na döner.

Biyografi

Geçmiş

Kevan, Lort Tywin Lannister’ın kardeşidir ve Kral Robert Baratheon’un uşaklarından Lancel’ın babasıdır. Önemli bir şövalyedir ve akıllıca yaptığı danışmanlık sayesinde saygı görmektedir.

Birinci Sezon

Starklar ile bir çatışma çıkarsa Kuzey’le ilgili planlarını annesiyle paylaşan Prens Joffrey Kışyarı’nı annesinin amcası Kevan’ın yönetimine bırakacağını söyler. Cersei, bu planın mantıksız olduğunu söyleyerek karşı çıkar. Kral Robert Baratheon da dolaylı yoldan Kevan’ı “yarım akıllı kekemenin teki” olmakla suçlar ki bu doğru değildir.

Kevan ve abisi Tywin komutan çadırında ordunun ilerlemesini konuşurken Tyrion içeri girer. Kevan onun Catelyn Stark’ın esaretinden sağ salim kurtulmasına sevinse de Tyrion’un öz babası Tywin bu durumdan pek hoşnut görünmez. Üçü masaya oturup savaşın gidişatını planlar. Çatışmalarda başarılı olsalar da işler planladıkları gibi gitmez ve Jaime, Robb Stark tarafından esir alınır. Bunun üzerine Kevan Tywin’e durum değerlendirmesi yapar: Starklar kuzeyden, Robert’ın iki kardeşi de güneyden saldırırken iki cephede birden savaşmak kolay değildir. Bunun üzerine Tywin, Tyrion dışında herkesin çadırdan çıkmasını ister ve ona da uzlaşmaya varmak için geç kalındığını, ordunun kalanını yeniden düzenlemek için Kevan ile birlikte güneye, Harrenhal’a gideceklerini açıklar.

İkinci Sezon

Sör Kevan, Tywin’in Harrenhal’daki toplantı odasında savaş danışmanlığı yapmaktadır. Stannis Baratheon’un kuvvetleri saldırınca Kral Toprakları’nın bir saat içinde kaybedileceğini düşünür. Cersei ve çocuklarını şehirden kaçırma önerisini reddeden Tywin Robb Stark birliklerinin daha yakında olduğundan yakınır. Kardeşinin diğer önerilerini de reddeder ve Robb’a karşı savaşmak için hazırlıklara başlar, başkentin savunmasını da müttefiklerine bırakır.

Beşinci Sezon

Tywin’in yokluğunda Kevan Nehirova’da Lannister ordularını yönetmektedir. Tywin’in öldürüldüğünü öğrenince abisinin cenazesine katılmak için Kral Toprakları’na döner. Oğlu Lancel da törendedir, Karasu Savaşı’nda aldığı yara sonunda iyileşmiştir. Kevan oğlunun görünüşü yüzünden Cersei’den özür diler ve onun Serçeler adında fanatik bir dini gruba katıldığını belirtir. Ona göre grubun kendince haklı sebepleri olsa da bu “adi fanatikler” Tywin’in zamanında başkente adımlarını bile atamazdı.

Cersei, kral yeni bir Kral Eli seçene kadar yönetimi ele alacağını açıkladığında Kevan da Küçük Konsey’dedir. Cersei onu Savaş Ustası olarak görevlendirir. O ise bunu Kral Tommen’ın kendisinden duymak istediğini söyler. Cersei’nin cevabı hazırdır: O, kral adına konuşmaktadır ve Tommen devlet yönetmeyi ondan öğrenmektedir.

Bu diktatörce tavırlara öfkelenen Kevan, Cersei’nin otoritesini tanımadığını söyler ve gözlerinin içine bakarak onun Kraliçe Anne olmak dışında hiçbir niteliğinin olmadığını ifade eder. Toplantı odasını terk etmeden önce, kral soracak olursa Casterly Kayası’nda bekleyeceğini ekler.

Yüksek Serçe Cersei’yi tutuklayınca Büyük Usta Pycelle Kevan’a kuzgun gönderir ve onu Kral Eli olarak hizmet etmek üzere başkente çağırır. Cersei amcasının hücrede kendisini ziyaret etmesini istediğinde Qyburn çoktan sorduğunu ve olumsuz yanıt aldığını söyler.

Cersei utanç yürüyüşünden sonra Kızıl Kale’ye döndüğünde Kevan Pycelle ile birlikte oradadır. Oğlu Lancel’i rezil ettiği için onu affetmediğinden olsa gerek, Kevan sessizliğini korur.