FANDOM

Kuzey.png

Kuzey haritası

Kuzey bağımsız Kuzey Krallığı’nın bir parçasıdır, önceden Yedi Krallık’ı oluşturan dokuz bölgeden biriydi. Stark Hanedanı tarafından Kışyarı kalesinden yönetilir. Kıtadaki en geniş bölgedir, hatta neredeyse diğer sekizinin toplamına eşittir.

Efsaneye göre Kuzey Krallığı’nı sekiz yıl önce Mimar Bran kurmuştur. Kuzey, İlk İnsanlar’ın Andal İstilası’na karşı koyabildiği tek bölgedir. Bu nedenle Kuzey’de yaşayanların büyük çoğunluğu İlk İnsanlar’ın soyundandır, bu durum Kuzey'e özgüdür. İlk İnsanlar’ın kültür ve gelenekleri de burada süregelmiştir. Örneğin Eski Orman Tanrıları’na tapmak ve idam cezasını veren kişinin aynı zamanda cellat olması gibi. Andallar Yedi İnancı’nı Batıdiyar’ın güneyinde başarıyla yayar. Şövalyelik Yedi İnancı’yla bağlantılı olduğu için Kuzey’deki savaşçılara şövalye denmez. Ned Stark gibi Kuzeyliler “Sör” unvanı almasa da askeri olarak çok değer görürler.

Kuzey’de doğan soyluların evlilik dışı çocukları Snow (Kar) soyadını alır. Kuzey’de yaşayan insanlara Kuzeyli denir. Onları küçümsemek için Stark armasından dolayı kurt diyen de vardır.

Coğrafya

Kuzey sınırları doğu ve batıda deniz, kuzeyde Sur, güneyde Boyun tepeleri ve bataklıklarıdır. Kışyarı’na bağlılık sözü veren en güneydeki aile, Bozsu Gözcüsü’nü yöneten Reed Hanedanı’dır.

Kuzeyde iklim genellikle soğuk ve serttir. Boyun’da ılık hava, Kışyarı’nda soğuk hava, Sur’da kutup havası görülür. Kışyarı’ndan Boyun’a kadar olan topraklar Kuzey’in tarıma en elverişli yerini oluşturur. Kral Yolu’ndan kuzeye ilerledikçe kar yağışı artar.

Kaleler

Bölgeler

Boyun, Dereler, Deniz Canavarı Burnu, Hendek Mezarlar, Taşlı Kıyı, Deniz Ejderi Burnu, Kurt Ormanı, Gri Uçurumlar

Adalar

Ayı Adası, Skagos, Skane

Kıyı Çizgisi

Buz Koyu, Fok Körfezi, Ateş Suyu Koyu, Isırık

Akarsular ve Göller

Beyaz Bıçak, Kırık Çay, Ağlayan Su, Son Nehir, Uzun Göl

Also on FANDOM

Random Wiki