FANDOM

Lannister-arma

Lannister arması

Ana yurdu Casterly Kayası olan Lannister Hanedanı Batıdiyar'daki büyük hanedanlardan biridir. Oldukça köklü bir geçmişi vardır, en güçlü ve en varlıklı ailelerdendir. Kral Toprakları'ndaki Baratheon Hanedanı'nın tüm üyeleri öldükten sonra kraliyet ailesi olmuştur.

Toprakları kıtanın uzak batısında bulunur. Batı Toprakları'nın Azam Lordu ve Batı Muhafızı bu aileden çıkar. Kraliyet ailesi oldukları için Taç Toprakları'nı da yönetirler. Bu hanedanın arması kızıl zemin üstüne altın aslandır, sözü "Kükrediğimi duy!". Resmi olmasa da bir sözleri daha vardır: "Bir Lannister her zaman borcunu öder." Bu söz gerçek anlamının dışında tehdit amaçlı da kullanılır.

Geçmiş

Casterly Kayası Batı Toprakları'nın en verimli altın madenleri üzerine kurulmuştur, bu sayede çok zengin olmuşlardır. Ataları baba tarafından Andal kültürüne sahiptir, anne tarafından da hanedanın kurucusu olan Akıllı Lann'dir. Uzun bir süre boyunca Batı Toprakları'nda kendi krallıkları olmuştur, ancak Aegon'un kıtayı fethedişinden sonra Targaryenlere bağlılık sözü vermişlerdir.

Varlıklı oldukları için çok güçlü bir ordu ve işlek limanları olduğu için de çok güçlü bir donanma kurmuşlardır. Ancak yakın geçmişteki savaşlar ailenin askeri gücünü azaltmıştır.

Üyeler

  • Lord Tywin Lannister. Casterly Kayası Lordu, Batı Muhafızı, Batı Toprakları'nın Azam Lordu, Kral Eli, Kral Toprakları Şehrinin Kurtarıcısı, Kral I. Tommen adına Diyarın Koruyucusu. Oğlu Tyrion Lannister tarafından tuvalette öldürüldü.
    • Eşi/kuzeni Leydi Joanna Lannister. İkinci oğulları Tyrion'ı doğurduktan sonra can verdi.
  • Sör Kevan Lannister. Tywin'in kardeşi ve yakın danışmanı. Kral I. Tommen'ın Kral Eli. Yüce Baelor Septi'nin yıkılışında öldürüldü.

Also on FANDOM

Random Wiki