FANDOM

Sansa Stark: “Doğduğunuz zamanı hatırlıyorum da leydim, adınızı halam Lyanna'dan almışsınız. Onun güzelliği dillere destanmış, eminim ki siz de öyle olacaksınız.”

Lyanna Mormont: “Sanmıyorum. Annem herhangi bir güzellikten yoksundu. Ama müthiş bir savaşçıydı. Abiniz Robb için savaşırken öldü.” Lyanna Mormont onu övmeye çalışan Sansa’yı terslerken.

Leydi Lyanna Mormont altıncı sezonda yardımcı karakterdir, daha önce beşinci sezonda adı geçer. Ayı Adası’nın genç leydisi ve Mormont Hanedanı’nın başıdır. Gece Nöbetçileri’nin eski lort kumandanı Jeor Mormont’ın yeğeni ve Sör Jorah Mormont’ın kuzenidir.

Biyografi

Geçmiş

Maege Mormont’ın kızıdır. Adını Lort Eddard Stark’ın genç yaşta ölen kız kardeşi Lyanna Stark’tan alır. Önce amcası Jeor Gece Nöbetçileri’ne katılmıştır, sonra onun tek oğlu da karısının pahalı zevkleri için para yetiştirmek üzere kaçak avcıları köle olarak satmak suretiyle kölecilik suçunu işleyip Lort Eddard tarafından idam cezasına çarptırılmıştır. Ölmemek için de Doğudiyar’a kaçmıştır. Sonuçta Maege Mormont Ayı Adası’nın Leydisi olmuştur. Maege Beş Kralın Savaşı’na katılıp ölünce de yerine kızı Lyanna geçmiştir.

Beşinci Sezon

Stannis Baratheon Kara Kale’ye gelmiştir ve Kuzey’deki bütün soylu ailelere kuzgunlar göndermiştir, çünkü yardıma ihtiyacı vardır. Lyanna Mormont verdiği yanıtta kendisinin ve Ayı Adası’nın yalnızca Stark Hanedanı’na boyun eğeceğini söyler. Mesajı okuyan Jon belli belirsiz gülümser, çünkü Özgür Halk gibi Kuzeyliler de kendilerinden olana sadıktır.

Altıncı Sezon

Kuzey’i Bolton Hanedanı’na karşı ayaklandırmak isteyen Jon Snow, Sansa Stark ve Davos Seaworth ilk iş Lyanna’yı ziyaret ederler. Lyanna başta onları hoş karşılamaz, hatta Jon’u gayrimeşru olduğu, Sansa’yı da iki kez düşman aileleriyle evlendiği için sorgular. Fakat araya Davos girer ve asıl savaşın hanedanlar arasında değil ölüler ve diriler arasında olduğunu hatırlatır, buna hazırlanmak için de Kuzey’in birlik bütünlük içinde olması gerektiğini söyler. Bu şekilde Lyanna yardımı kabul eder, sadece altmış iki asker gönderecek olsa da Stannis’in eski kampına giderken bunların başına kendisi geçer. Savaş öncesi Ramsay Bolton’la son bir görüşme yapan Jon ve Sansa’nın yanında Lyanna da vardır. Hiç konuşmaz ama Ramsay’e öfkeli bir bakış atar. Savaş sırasında ise cepheye gitmeyip kampta kalır. Savaş sonrası Kışyarı’nda toplantı yapılmaktadır. Vadi Şövalyeleri ile Özgür Halk birbirini yerken Lyanna ayağa kalkar. Sansa ve Jon’un savaş çağrısını geri çeviren hanedanlara hitap ederek Jon’u, gayrimeşru olmasını umursamaksızın Kuzey’in yeni kralı ilan eder.

Kişilik

Yaşı küçük olsa bile Lyanna, psikopat Joffrey, ürkek Tommen ve hiperaktif Robin Arryn’in tam aksine yetenekli, etkileyici ve akıllı bir liderdir. Öz güveni bol olmasına rağmen yeri geldiğinde danışmanlarının da görüşlerini alır. Önemli bir Kuzey hanedanının tek varisi olarak kendisinden beklenenleri yerine getirmek için çok çabalar. Öteki hanedanlarla görüşmelerde sert ve mantıklı davranır. Ailesiyle aşırı derecede gurur duyar. Kendini Ayı Adası halkını korumaya adamıştır, görevinin getirdiği sorumluluğun da farkındadır.