FANDOM

 Thoros, bilinen adıyla Myrli Thoros, üçüncü ve altıncı sezonda yardımcı karakterdir. Işık Tanrısı’na inanan bir kızıl rahiptir, ayrıca ünlü bir savaşçıdır.

Biyografi

Geçmiş

Thoros Özgür Şehirler’den Myr’de doğar. Sekizinci oğul olduğu için babası ona bakmaz ve onu yakınlardaki tapınağa verir. Orada kızıl rahip olarak yetişir. Ancak pisboğaz ve azgın bir adam olur; mutfakları yağmalar, yatağına kız alır.

Yüce rahip ona geleceğin kralı Robert Baratheon’ı Yedi İnancı’ndan vazgeçirme görevi verir. O da tam zamanında Kızıl Kale’ye gelir. Saray üyesi olur, Kral Robert ile birlikte içmeye ve geneleve gider. Ayrıca savaşlardan önce düşmanını korkutmak için yaktığı çılgınateş kaplı bir kılıcı vardır.

Greyjoy İsyanı’nda Kral Robert için dövüşür. Pyke kuşatmasında içeri giren ilk o olmuştur, hemen arkasında da Sör Jorah Mormont vardır. Alevli kılıcıyla demirdoğumluları hem korkutup hem doğramıştır.

Birinci Sezon

Jory Cassel ile Jaime Lannister Pyke kuşatmasını anar. Jory Thoros’un yanan kılıcıyla içeri dalışını ölene kadar hatırlayacağını söyler.

Üçüncü Sezon

Myrli Thoros ve diğer Sancaksız Kardeşlik üyeleri Arya, Gendry ve Al Turta’yla karşılaşır. Onları toplanma yerleri olan mağaraya götürürler. Ardından Sandor Clegane tutuklanıp getirilir. İşlediği cinayetlerden dolayı dövüşle yargılanır. Dövüştüğü Beric Dondarrion’ı öldürür. Bunun üzerine Thoros bir tür büyülü duayı tekrarlayarak saniyeler içinde Beric’i diriltir.

Thoros’un savaşta yanan kılıcını Sör Jorah Mormont da hatırlar ve Sör Barristan Selmy’e anlatır.

Melisandre kral kanı taşıyan Gendry’i almak için kardeşliğe gelir. Aralarında Thoros’u görünce şaşırır, adamın ölüyü dirilttiğini görünce daha da şaşırır. Dahası, Thoros önceleri Işık Tanrısı’nın böyle bir şey yaptırabileceğine kendisi de inanmaz. Ama arkadaşı Beric’in ilk ölümünden sonra duaları kabul olunca inancı yerine gelmiştir. Melisandre, Işık Lordu istiyor diye Gendry’i bir kese altın karşılığında Thoros’tan satın alır.

Dördüncü Sezon

Arya Stark arkadaşı Gendry’i Melisandre’ye sattıkları için Beric ve Thoros’u ölüm listesine ekler.

Beşinci Sezon

Volantis’te bir kızıl rahibenin vaaz verişini dinleyen Tyrion, Kral Toprakları’ndaki tek kızıl rahibin Thoros olduğunu, bu kızın da ondan çok daha hoş göründüğünü söyler.

Altıncı Sezon

Melisandre, Thoros’un Beric’i altı kez dirilttiğini düşünerek, Jon Snow’u diriltme ayini yapar, başarılı da olur.

Lem ve diğer iki kardeşlik üyesi dini bir topluluğa saldırıp insanları öldürür. Kardeşliğin onuruna leke getirdikleri için asılacaklardır, Thoros da oradadır. Adamları oraya kadar takip eden Sandor Clegane çıkagelir, onları kendi eliyle öldürmek ister. Thoros onu görünce: “Senin ne işin var lan burada?” diye sorar, aynı soruyu kardeşliğin toplanma yerinde Sandor da ona sormuştur. Adamları öldürme yetkisi verilince Sandor baltasını kaldırır, Thoros onu durdurur. Ona göre kardeşlik kasap değildir, adamların asılması gerekir. Biraz sonra yine Thoros’a göre, Tazı’nın ve Beric’in hala yaşıyor olmalarının bir nedeni vardır. Onu da yanlarında Kuzey'e gitmeye davet ederler.

Also on FANDOM

Random Wiki