FANDOM

Oberyn Martell dördüncü sezonda yardımcı karakterdir.

Biyografi

Geçmiş

Oberyn'in ablası Elia Martell, Robert'ın İsyanı sırasında Gregor Clegane tarafından tecavüze uğrayıp öldürülmüştür. Böylece Martelller ve Lannisterlar arasındaki düşmanlık başlamıştır.

Dördüncü Sezon

Oberyn, sevgilisi Ellaria Sand ile Kral Toprakları'na gelmiştir. Tyrion Lannister ise Oberyn ve Ellaria'yı karşılamaya gitmiştir ancak Oberyn ona küfredip Petyr Baelish'in genelevine gider. Daha sonra Joffrey Baratheon'ın düğününe gider. Orada Cersei ve Tywin ile selamlaşır. Düğünde Joffrey zehirlenip öldürüldükten sonra Tyrion hapse atılır. Onun davasında Tywin, Oberyn'i jüri olarak seçer. Davadan önce Cersei onu konseye alır. Konseye şikayet ederek katılır. Varys, Daenerys Targaryen'ın gittikçe güçlendiğini söyler. Oberyn ise Daenerys'in askerleri olan Lekesizler'in çok güçlü olduğunu ancak yatakta çok kötü olduğunu söyler. Dava günü gelince Oberyn, Mace Tyrell ile jüri koltuğuna oturur. Çoğunlukla şahitleri sorgular ancak Shae gelip Tyrion hakkında yalanlar söylemeye başlayınca Tyrion'a surat ifadesiyle dövüşerek yargılanmayı seçmesini söyler. Ve Tyrion dövüşle yargılanma talep eder. Tywin, Tyrion'ı hücresine geri gönderir ve Oberyn gelir. Tyrion için dövüşmeyi talep eder. Ve Gregor Clegane ile dövüşür. Oberyn aslında ablası Elia'nın intikamını almak için dövüşü kabul eder. Gregor'dan itiraf etmesini ister. Ancak Oberyn Gregor'u yaralasa da onu öldürmez ve itiraf etmesini ister. Gregor, Oberyn'in bacağına vurarak onu yere düşürür ve kafasını ezer. Böylece Oberyn ölür.

Kişilik

Oberyn, gezgin ve hiçbir şeyi kafasına takmayan biridir. Sadece yaşamının tadını çıkarmak ister. Ancak bir yandan da ablası Elia'nın ölümüne üzülür. Kral Joffrey'nin düğünü için Kral Toprakları'na geldiğinde intikam içinde yanıp tutuşur ve tek amacı Gregor Clegane'i öldürmektir.

Also on FANDOM

Random Wiki