FANDOM

Qyburn üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci sezonda yardımcı karakterdir. İnsanlar üzerinde yasa dışı deney yaptığı için üstatlıktan atılmıştır. Cersei’ye Muhbir Başı olarak hizmet ettikten sonra Kral Eli olmuştur.

Biyografi

Geçmiş

Qyburn eskiden Hisar’da üstattı. İnsanlar üzerinde tıbbi ama yasak deneyler yaptığı için baş üstatlar onu kovdu. Qyburn, başarılı olup bir sürü insanı kurtarabilecekse birkaç kobayın bu yolda can vermesini normal sayar. Ahlaka aykırı deneyleri yüzünden konumundan olmuştur, ama aynı zamanda Batıdiyar’daki en becerikli şifacı olduğu düşünülüyor.

Üçüncü Sezon

Sör Gregor Clegane Kuzey ve Nehir Toprakları’ndan toplanıp Harrenhal’a getirilen tüm tutsakların kılıçtan geçirilmesini söyler. Nedendir bilinmez, Qyburn de bunların arasındadır. Boynundaki yara onu öldürmemiştir, Kuzey ordusu kaleyi ele geçirdiğinde Talisa Stark onu tedavi eder.

Qyburn kalede kalır, Sör Jaime’nin eli kesildikten sonra iltihap kapan yarasıyla ilgilenir. Sonra onunla birlikte Kral Toprakları’na giden gruba katılır. Başkente geldiğinde hayretler içinde çevresine bakınır.

Dördüncü Sezon

Cersei, kardeşine altın el yaptırır, onu tedavi ettiği için de Qyburn’e minnet duyar, onu kendi hizmetinde çalıştırır. Böylece Qyburn, geçen sene neredeyse ölümüne neden olacak adamı zehirli bir yaradan kurtarmak için uğraşmaya başlar. Oberyn Martell ve Gregor Clegane'in dövüşünden sonra da Gregor'u tedavi eder.

Beşinci Sezon

Cersei, Tywin Lannister'ın cenazesi için Yüce Baelor Septi'ne gelir. Tabi Qyburn de gelir. Cersei, Qyburn'ü küçük konseye alır. Pycelle her ne kadar karşı çıksa da Cersei, Qyburn'ün sadık biri olduğunu söyler. Qyburn, Gregor'u diriltir ve utanç yürüyüşüne mahkum kalan Cersei, kaleye varınca Gregor'u görür.

Altıncı Sezon

Pycelle sürekli Cersei'ye Qyburn hakkında uyarmaya çalışır. Ancak Cersei onu dinlemez ve Qyburn'e sürekli yeni yetkiler vermeye başlar. Hatta Kral'ın Eli olur ve Tommen Baratheon öldükten sonra Demir Taht'a oturan Cersei'yi kraliçe ilan eder.

Also on FANDOM

Random Wiki