FANDOM

“Rhaegar yiğitçe savaştı, Rhaegar asilce savaştı. Ve Rhaegar öldü.” Jorah Mormont

Rhaegar Targaryen Taht Oyunları’nın ekranda görülmeyen bir karakteridir. Dizideki olaylar başladığında merhumdur. Kral II. Aerys Targaryen’in oğlu ve veliahtıdır. Viserys’in ve ölümünden sonra doğan Daenerys’in abisidir. Targaryen Hanedanı’nın son büyük şampiyonudur.

Lyanna Stark’ı kaçırarak Robert’ın İsyanı’na sebep olmakla suçlanan Rhaegar, Robert Baratheon tarafından öldürülmüştür.

Biyografi

Geçmiş

Tywin Lannister kızı Cersei’nin Rhaegar’la evlenmesini ister ama Kral İkinci Aerys bu evliliğin oğlunu küçük düşüreceğini söyleyerek Tywin’i rezil eder. Rhaegar Dorne Prensesi Elia Martell ile evlenir. Rhaenys isimli bir kızı, Aegon isimli bir oğlu olur. Eşinin sevgi ve sadakatine rağmen Rhaegar bilinmeyen bir sebepten gidip Kışyarılı Lyanna Stark’ı kaçırır.

Deli Kral, Lyanna’nın babasını ve büyük abisini adalet istedikleri için idam ettirdikten sonra kızın küçük abisi Eddard Stark ile ile nişanlısı Robert Baratheon; Targaryen saltanatına son vermek için birkaç büyük aileyle ittifak kurar. Bu savaşa Taht Gaspçısının Savaşı veya Robert’ın İsyanı denmektedir.

İlk başta savaştan uzak Dorne’da saklanan Rhaegar Üç Dişli Mızrak Savaşı’nda Kralcı kuvvetleri yönetmeye çağrılır. Teke tek mücadelede Robert Baratheon tarafından öldürülür. Robert’ın yıkıcı çekiç darbesi ile yere çakılan Rhaegar’ın zırhındaki yakutlar nehir sularına saçılır. O günden sonda bu bölgeye “yakut geçit” denir.

Birinci Sezon

Kral Robert Baratheon Kışyarı’na vardıktan kısa süre sonra Lord Eddard Stark ile birlikte Lyanna Stark’ın kalenin altındaki mezarını görmeye gider. Eddard’a her gece rüyalarında Rhaegar’ı öldürdüğünü söyler.

Rhaegar ve Lyanna.jpg

Rhaegar ve Lyanna kaçarken.

Üçüncü Sezon

Daenerys Targaryen Demir Taht’ı ele geçirmek için Lekesizler’i satın alıp kendi ordusu yapma olasılığı üzerinde kafa yorarken Sör Barristan Selmy bunu yapmamasını önerir ve Üç Dişli Mızrak’ta Rhaegar’ın uğruna savaşan adamlardan bahseder. Sör Jorah Mormont Rhaegar’ın şerefle ve kahramanca savaştığını ama yine de can verdiğini dile getirerek karşılık verir.

Beşinci Sezon

Babasının Yüce Baelor Septi’ndeki cenazesine katılan Cersei, geleceğini tahmin etmesi için bir falcıya gittiğini hatırlar. Genç Cersei babasının istediği gibi Prens Rhaegar ile evlenip evlenmeyeceğini sorar. Kadın ona prensle evlenmeyeceğini, çünkü kralla evleneceğini söyler.

Barristan Selmy Rhaegar’a ait anılarını kardeşi ile paylaşır. Daenerys büyük abisinin, Viserys’in anlattığı gibi müthiş bir katilden ibaret olmadığını öğrenince şaşırır ve konuya ilgi duyar. Selmy kıza Rhaegar’ın ozan kılığına girip Kral Toprakları sokaklarında çalıp söylediğini ve kendisinin de onu korumak için hazırda beklediğini anlatır. Bu hava değişikliğinden güzel de para kazanmışlardır ve bir keresinde parayı sarhoşluğun dibine vurmak için harcamışlardır. Buna rağmen prens parayı genellikle diğer ozanlara veya yetimhanelere bağışlamıştır. Barristan, Rhaegar’ın adam öldürmeyi değil, şarkı söylemeyi sevdiğini de ekler.

Aynı dolaylarda Petyr Baelish, halası Lyanna’yı kaçırıp ona tecavüz ettiği için Rhaegar’a kızan Sansa Stark’a, Harrenhal Turnuvası’nda olanları açıklar. Baelish sonradan gerçekleşen olayları yorumlamak yerine, herkesin gözü önünde olanları anlatır.

Also on FANDOM

Random Wiki