FANDOM

Eddard Stark ve Catelyn Stark‘ın en büyük oğullarıdır. Sansa, Arya, Bran ve Rickon adında dört öz kardeşi ve Jon adında bir de yarı kardeşi vardır. Çoğu kişinin aksine, Jon Snow ve Theon Greyjoy ile yakın ilişkileri vardır. Görünüş olarak anne tarafına yani Tullylere benzer. Boz Rüzgar isimli bir ulukurda sahiptir. Babasının ölümünden sonra Lannisterlara karşı savaş açmış ve sancak Lordları tarafından Kuzeyin Kralı ilan edilmiştir. Robb Stark babasının intikamını almak için savaş başlatmış genç yaşta Kuzey Kralı olmuş bir Stark'tır. Henüz genç olmasına rağmen Tywin Lannister'i defalarca mağlubiyete uğratmıştır. Savaş sırasında kız kardeşi Sansa Stark'ın Kral Toprakları'nda esir durumunda olmasından dolayı önceleri fazla ilerleyememiş fakat Fısıltı Orman'ı Savaşı sırasında esir olarak aldığı Jamie Lannister sayesinde ilerleyişi hızlanmıştır. İkizleri geçmek için Lord Walder Frey'in kızlarından biriyle evlenme şartını kabul etmiştir. Westerling kuşatmasında ağır yaranlanmış ve Westerling Leydisi tarafından tedavi edilip iyileşmiştir. Leydi Jayne Westerling'e aşık olan Robb onunla evlenip Lord Walder Frey olan sözünü bozmuştur.Lord Walder Frey buna çok sinirlenir ve onları İkizlerde bir düğüne çağırır, düğün sırasında Robb'u ve tüm ordusunu öldürtür.Bu olay sonradan Kızıl Düğün olarak anılır. Robb çok genç yaşta büyük bir sorumluluk altına girmiş bir çocuktur.

Also on FANDOM

Random Wiki