FANDOM

Kral I. Robert Baratheon birinci sezonda önemli bir karakterdir.

Geçmişi

Robert, deli kral II. Aerys Targaryen döneminde, Lyanna Stark ile nişanlıydı. Ancak bir gün Prens Rhaegar Targaryen, Lyanna'yı -iddiaya göre- kaçırınca bir isyan başlatmaya ve deli kralı tahttan indirmeye karar vermiştir. Lord Rickard Stark, Aerys tarafından idam edilince, oğlu Eddard Stark da isyana katılmıştır. Daha sonra Jon Arryn isyana katılmıştır. Aerys, isyanı öğrenince müttefiki olan Lannisterları çağırmıştır. Ancak kral muhafızı olan Jaime Lannister, Aerys'e ihanet edip onu bıçaklamıştır. Böylece Robert tahtta hak ilan edip Demir Taht'a oturmuştur. Böylece Baratheonlar kraliyet ailesi olmuştur. Hatta Tywin Lannister'a teşekkür etmek için Robert, Cersei Lannister ile evlenmiştir.

Birinci Sezon

Kral'ın Eli olan Jon Arryn ölünce Robert ve ailesi, Kışyarı'ya gelmiştir. Eddard Stark'a bir teklif yapmak için gelmiştir. Robert, Eddard'ı yeni kralın eli yapmıştır ve beraber güneye Kral Toprakları'na gitmişlerdir. Cersei her ne kadar Robert'tan iğrensede onun her dediğini yapmaktadır. Ancak Robert sarhoş ve sapık biridir. Bu yüzden Cersei onu öldürmek istemektedir. Robert en çok ava gitmeyi sevdiği için onu avda öldürmeye karar verir. Yaverine Robert'ı çok fazla sarhoş etmesini ister. Böylece Robert sarhoşluktan bir domuz tarafından saldırıya uğrar. Ve yatalak kalır. Robert ölmeden önce oğlu Joffrey belirli bir yaşa gelene kadar Ned Stark'ın tahta geçmesini ister. Bu emri verdikten sonra ölür. Ancak piç oğlu Joffrey Baratheon kralın sözlerini hiçe sayarak Ned Stark'ı hain ilan eder ve tahta geçer.

Beşinci Sezon

Cersei, Robert Baratheon'ı öldürme suçundan ve daha bir sürü suçtan dolayı Yüce Serçe tarafından tutuklanır. Yüce Baelor Septi zindanlarına atılır.