FANDOM

Lort Robin Arryn, annesinin deyişiyle “Tatlı Robin (Sweetrobin)” birinci, dördüncü, beşinci ve altıncı sezonda yardımcı karakterdir. Lort Jon Arryn’in sağ kalan tek çocuğu ve mirasçısıdır. Kartal Yuvası Lordu, Doğu Muhafızı, Arryn Vadisi’nin Azam Lordu ve Arryn Hanedanı’nın başıdır.

Biyografi

Geçmiş

Robin Kral Toprakları’nda doğar. Kral Eli babasının ölümünden sonra babasının unvanlarını üstlenir ve annesiyle memleketine döner. Lysa oğlunun üzerine titrer ve onu her türlü tehlikeden uzak tutar.

Birinci Sezon

Lysa, yaşı geçmesine karşın hala Robin’i emzirir. Oğlunu Vadi’ye yaraşır bir lider olarak görür, ancak ablası Catelyn bundan şüphe duyar. Catelyn’in tutsağı Tyrion dövüşle yargılanma isteyip ölmekten kurtulur, Robin ise onun Ay Kapısı’ndan atılmamasına üzülür.

Catelyn Vadi şövalyelerinin oğlu Robb’un ordusuna katılmasını ister. Lysa onların Robin’i savunmak için gerektiğini söyleyerek ablasının ittifak önerisini geri çevirir.

Dördüncü Sezon

Robin üvey babası Petyr Baelish’in armaağanı kristal kartal ile bir süre ilgilenir. Sonra bu armağanı kuzeni Sansa’ya göstermek istediği Ay Kapısı’ndan aşağı fırlatır. Belli ki Lysa onun kalede kendi gözetimi olmaksızın dolaşmasına artık izin verir.

Bir süre sonra Robin kardan Kışyarı kalesi yapmakta olan Sansa’yı görmeye gider. Konuşma sırasında yanlışlıkla kulelerden birini devirir. Tartışma başlar, Sansa çocuğa tokat atar. Çocuk koşarak annesine gider. Ancak çok geçmeden üvey babası Petyr annesi Lysa’yı en sevdiği oyuncağı Ay Kapısı’ndan aşağı atar. Annesiz kalan Robin’e artık lort naibi Petyr bakar, onun memleketini terk etme zamanı gelmiştir.

Beşinci Sezon

Petyr oğlana kendini savunması için eğitim aldırır ve lortluk yolunda onu yüreklendirir. Ancak Robin aşırı bir korumayla büyüdüğü için çok da yetenekli değildir.

Altıncı Sezon

Robin Lort Yohn Royce gözetiminde okçuluk çalışır. “Petyr amcası” onu görmeye gelince çok sevinir. O ne derse yapar. Yine onun önerisiyle Vadi ordusunu kuzeni Sansa’ya destek olmaya gönderir.

Kişilik

Robin Arryn güçlü ve soylu bir aileye mirasçı olamayacak kadar cılız, hastalıklı ve basittir, hiçbir şeyi de beğenmez. Yaşamının büyük bir bölümünde paranoyak annesi onu son derece şımartır, bu da onun kişiliğinde etkisini gösterir. Babası bu durumu değiştirmeye çalıştıysa da annesi ona engel olmuştur. Robin’in psikolojik gelgitleri vardır, tavırları değişkendir. Ay Kapısı’ndan birilerinin atıldığını izlemeye bayılır.

Çocuksudur ve sözcük dağarcığı sınırlıdır. Yaşamı boyunca hiç zor bir karar vermek zorunda kalmamıştır. Joffrey veya Ramsay gibi sadist değildir. Zihinsel gelişimi yavaştır, uzun süreli mantık yürütemez. Dikkati çok çabuk dağılır.

Aşırı korumacı bir ortamda büyüdüğü için fiziksel gelişimi de yavaştır, kılıç kullanmak veya ok atmak konusunda uzun zaman eğitim aldıktan sonra bile zorlanır.