FANDOM

Sekizinci sezon
Taht Oyunları’nın sekizinci sezonu 12 Mart 2017’de onaylandı. Bir önceki sezonda olduğu gibi bu sezon da olay örgüsünün kısalması, prodüksiyon giderlerinin artması ve çekim aralığının daha geniş alanlarda daha soğuk günlere denk gelmesi nedeniyle bölüm sayısı az. Altı bölümün çekimine 2017 ekiminde başlandı. Sezonun 2019’un başları gibi yayımlanması bekleniyor.

Televizyon dizisinin altıncı ve yedinci sezonlarda olduğu gibi sekizinci sezonda da George R. R. Martin’in Buz ve Ateşin Şarkısı adlı kitap dizisinden son iki kitaptaki konular yer alacak. Kış Rüzgarları ve Bahar Rüyası adlı bu kitaplar hala yayımlanmadı.

Sekizinci sezon Game of Thrones adlı televizyon dizisinin son sezonudur, ama arkasından konuyla ilgili beş yapımın daha çekileceği söyleniyor. Bunlar büyük olasılıkla geçmiş olayları konu alacak.

Olay Örgüsü

Kaçınılmaz gerçekleşmiştir; Yedi Krallık ile ötesindeki topraklar arasında kalkan görevi gören Sur, sekiz bin yıllık tarihinin ardından yıkılmıştır. Ölüler ordusu, başlarındaki komutanların peşinden diyara girmeye başlamış, sonsuza dek sürecek Uzun Gece gelip çatmıştır.

Yedi Krallık’taki güç çekişmesi ise bitmekten çok uzaktır. Beş Kralın Savaşı ve II. Targaryen İşgali son bulmuş olsa da bazı soylu aileler hala Demir Taht’ın derdindedir. Kraliçe Cersei Lannister yerinden kıpırdamamaya ve Kuzey’in ölüler ordusu tarafından yutulduğunu görmeye kararlıdır. Tahtı uğruna diyarın elden gitmesine izin verdiği için kız kardeşinden iğrenen Jaime ortak düşmana karşı savaşmak üzere yola çıkmıştır.

Kuzey Kralı Jon Snow diyarın ortak düşmanına karşı Daenerys Targaryen ile iş birliği yapmış ve onu tahtı alma önceliğinden vazgeçirmiştir. Cersei’yi de müttefik yapmayı amaçlarlar ancak bu uğurda ejderhalardan biri yaratığa dönüşür. Jon ile Daenerys ittifakı bir adım öteye götürüp ilişkiye dönüştürmüştür. Bu durum onların ileride verecekleri kararları tehlikeye atabilir.

Kışyarı’nda Stark birleşmesi yaşanmış ve kirli planları ortaya çıkan Petyr Baelish idam edilmiştir. Böylece Stark Hanedanı’nın son düşmanı da ortadan kalkar. Samwell Tarly Hisar’daki eğitimini yarıda bırakarak Jon’a hizmet etmek üzere Kışyarı’na gelmiştir ve Bran Stark ile birlikte Jon’un gerçek soyunu ve tahttaki hakkını ortaya çıkarmıştır. Onun taht üzerindeki hakkı Daenerys’inkinden de ileridir, bu durum ikisinin iş birliğini bozabilir.

Yapım

Son sezonda replikleri George R. R. Martin yazmayacak. Yapımcılar ve HBO kanalı sezondaki bölüm sayısı üzerine anlaşmazlık yaşadıkları için sekizinci sezonun yenilenmesi ocak ayında bir süre askıya alındı. Kanalın daha fazla olması yönündeki baskısına karşın planlandığı gibi 6 bölümde anlaşıldı. Ancak bunların içinde bazı bölümlerin iki saati bulabileceğini de düşünürsek tüm sezonlar içinde en uzunu bu olabilir.

Bölüm adı

Yayın günü

Süre

Yazar

8. sezon 1. bölüm

Belli değil

Belli değil

Dave Hill

8. sezon 2. bölüm

Belli değil

Belli değil

Bryan Cogman

8. sezon 3. bölüm

Belli değil

Belli değil

D. Benioff – D. B. Weiss

8. sezon 4. bölüm

Belli değil

Belli değil

D. Benioff – D. B. Weiss

8. sezon 5. bölüm

Belli değil

Belli değil

D. Benioff – D. B. Weiss

8. sezon 6. bölüm

Belli değil

Belli değil

D. Benioff – D. B. Weiss

Oyuncular

Karakteri 7. sezondan sağ çıkan tüm oyuncuların son sezonda da yer almaları bekleniyor. Bunun tek istisnası Indira Varma, yani Ellaria Sand, çünkü karakterin durumu netleştirilmemiş olmasına karşın onun rolü bitti.

Yeni sezonda görüleceği kesinleşen ana oyuncular:

Yeni sezonda görüleceği kesinleşen yardımcı oyuncular: