FANDOM

“Sen dünyanın öbür ucundaki aşağılık taş adamlardan değilsin. Sen Baratheon Hanedanı’ndan Prenses Shireen’sin… Ve de benim kızım.” Stannis Baratheon, Shireen’e.

Prenses Shireen Baratheon üçüncü, dördüncü ve beşinci sezonda görülen bir karakterdir. Stannis ve Selyse Baratheon’un kızı ve tek çocuğudur.

Biyografi

Geçmiş

Başka bir çocuğu olmadığı takdirde Ejderha Kayası’nın başı, Baratheon Hanedanı’ndan Stannis Baratheon’un mirasçısı kızı Shireen’dir. Shireen Arya Stark ile aynı yaştadır. Ondan önceki üç erkek kardeşi ölü doğmuştur.

Bebekliğinde yakalandığı gripul hastalığı, yüzünün sol tarafında yaralar açmıştır. Normalde öldürülmesi gerekirken Stannis ondan ümidini kesmez ve Dar Deniz’in iki tarafından da bulabildiği her şifacıyı getirtir. Sonunda hastalık durdurulur ama yüzündeki yara kalıcıdır.

Selyse, eşine sağlıklı bir oğlan çocuğu yerine hastalıklı bir kız doğurduğu için Shireen’den nefret eder, onu inatçı ve günahkar olarak nitelendirir. Buna karşılık Shireen annesinin Melisandre’ye ve Işık Tanrısı’na olan aşırı adanmışlığından korktuğu için ondan uzak durur. Öte yandan Shireen ve duygularını açıkça belli etmeyen babası birbirilerini derinden sevmektedir. Shireen ayrıca Stannis’in en güvendiği danışmanı Sör Davos Seaworth’ün samimi arkadaşıdır.

Üçüncü Sezon

Ailesini aylarca ihmal eden Stannis, karısının karşı çıkmasına rağmen kızını ziyaret eder ve ona Karasu Koyu’nda bozguna uğradıklarını anlatır. Genç prenses lakabı soğan şövalyesi olan Davos ile görüşmek isteyince onun bir hain olduğunu söyleyerek onunla arkadaşlığı kesmesini salık verir. Babasının bu sözüne kulak asmayan Shireen Davos’u zindanda gizlice ziyaret eder. Sıkılmasın diye ona Fatih Aegon ile ilgili bir kitap götürür ve okuma yazma bilmediğini öğrenince de kolları sıvar. Davos serbest kalınca da Shireen ona ders vermeye devam eder.

Dördüncü Sezon

Selyse Melisandre’den kendine çeki düzen vermesi konusunda kızını uyarmasını ister. Melisandre, insanları diri diri yakmasını uygun bulmadığını ifade eden Shireen’e Yedi Köşeli Yıldız’da anlatılan öykülerin yalanlar ve masallar olduğunu söyleyerek karşılık verir. R’hllor ve Diğer Büyük olmak üzere gerçek tanrının iki tane olduğunu, var olan tek cehennemin de içinde yaşamakta olduklarını ekler.

Davos Shireen’den Braavos’taki Demir Bankası’na bir mektup yazmasını ister. Mektupta Lannisterlar yerine babasını desteklemelerini talep eder ama dikkatlerini çekmek için doğrudan babasının adıyla yazdırır.

Yabanıllara karşı Gece Nöbeti’ni korumak için kuzeye giden Stannis’e kızı da eşlik eder. Şehit düşen kardeşlerinin Kara Kale’deki cenaze töreninde annesiyle birlikte Shireen de vardır.

Beşinci Sezon

Stannis Baratheon’a diz çökmeyi reddeden Mance Rayder infaz edilirken orada bulunan Shireen, annesinin memnuniyetinin aksine öyle korkar ki Mance yanmaya başladığında gözlerini kapatır.

Shireen Gilly’ye de okuma yazma öğretmeye başlar. Ona ve Samwell Tarly’ye gripul hastalığına nasıl yakalandığını ve nasıl hayatta kaldığını anlatır. Selyse içeri girip kızını bir yabanılla arkadaşlık kurduğu için azarlar ve kitaplarından edindiği onca bilgiye rağmen hala saf olmakla suçlar.

Shireen babasının odasına gider ve babası onunla ilgilenir, ona sorular sorar. Kız ise Ejderha Kayası’nda yalnız bırakılmaktansa ailesiyle burada sıkılmayı tercih ettiğini söyler. Sonra da babasına ondan utanıp utanmadığını sorar. Babası şaşırmıştır. Doğum hediyesi bir oyuncak bebeğe beşiğindeyken sarılıp yüzünün sol tarafını bebeğe sürdüğü için gripul hastalığı kapmasının öyküsünü anlatır. Kızını kısa ömrünün kalanını geçirmesi için Valyria harabelerine göndermesi öğütlense de Stannis tam tersini yapmış ve kızını iyileştirmek için bulabildiği her üstat, eczacı ve şifacıyı getirtmiştir. Bunu duyduğunda çok sevinen Shireen babasına sarılır ve babası da kendini geri çekmeyerek ona sarılır.

Ordu Kışyarı’na doğru ilerlemektedir ama hava şartları elverişli değildir. Melisandre Stannis’e önlerindeki kanlı ve karlı savaşta başarılı olmak için daha fazla kral kanı feda etmek gerekeceğini söyler ve bunun geçmişteki etkilerini de hatırlatır. Stannis, ordusunun başına gelen talihsizliklerden sonra, başta şiddetle karşı çıktığı fikri kabul etmek zorunda kalır. Kızını ziyaret eder ve zor durumda olduğunu ima eder. Shireen yardım etmek istediğini ve elinden geleni yapacağını söyler ama babasının asıl niyetinden habersizdir. Sarılırlar ve Stannis kızından af diler.

Daha sonra Shireen bir odun yığınına bağlanır ve Işık Tanrısı’na kurban olarak sunulur. Yanarak can verene kadar anne ve babasına yalvarır ama boşadır.

Kan büyüsü karı eritince ordu ilerlemeye devam eder. Yine de küçük bir kızın kurban edilmesinin korkunçluğundan dolayı ordunun neredeyse yarısı kaçar, Selyse kendini asar. Melisandre de Kara Kale’ye kaçınca Davos Seaworth kızın acı sonunu burada öğrenir.

Also on FANDOM

Random Wiki