FANDOM

Stannis Baratheon ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sezonda önemli bir karakterdir. Ejderha Kayası Lordu ve Robert Baratheon'ın kardeşidir.

İkinci Sezon

Stannis ve kardeşi Renly Baratheon arasında büyük rekabet vardır. Melisandre, büyü yaparak bir gölge doğurur. O gölgede Stannis'in suratı vardır. Bir gece Renly'nin çadırına gelir ve onu öldürür. Daha sonra Stannis ve Davos Seaworth ve ordusuyla beraber Kral Toprakları'na saldırır. Ancak savaşı kaybeder. Çünkü Tyrion Lannister, Çılgınateş'i denize döker ve yakar. Böylece Stannis'in gemileri patlar.

Üçüncü Sezon

Davos Seaworth, Melisandre'yi öldürmeye çalışır. Bu nedenle Stannis, Davos'u zindana atar. Daha sonra Stannis, Robert Baratheon'ın piçi Gendry'i kendi kalesine getirtir. Ve onuda zindana atar. Stannis'e bir mektup gelir. Mektupta Ak Yürüyenler'in uyandığı yazar. Bu nedenle Stannis, kuzeye gitmeye karar verir.

Dördüncü Sezon

Stannis, özgür şehir olan Braavos'a gider. Orada Demir Bankası bulunmaktadır. Oradan ordusu için para ister. Ancak bankacılar asıl kralın Tommen Baratheon olduğunu söylerler ve Stannis'i geri çevirirler. Daha sonra kuzeye Kara Kale'ye gelirler. Jon Snow, Yabanıllar'ın kralı Mance Rayder'la anlaşma yapmaya gittiği zaman başarısız olur. O sırada Stannis, ordusuyşa gelip Yabanıllar'ı parçalar.

Beşinci Sezon

Stannis, Kışyarı'yı ele geçirmek için Gece Nöbetçileri'nin sevgisini kazanır. Bir süre orada kalır. Daha sonra ailesiyle beraber Kışyarı'ya gitmeye başlar. Ancak Ramsay Bolton, bir gece Stannis'in kampını yakar. Melisandre, Işık Tanrısı'na dua etmek için kraliyet kanı olan birini yakmak ister. Stannis, Shireen Baratheon'ı yakar. Daha sonra askerlerin yarısı kampı terk eder. Selyse, intihar eder. Stannis, elinde kalan bir avuç askeriyle Kışyarı'ya saldırır. Ve yenilir. Savaştan yaralı olarak kurtulan tek kişi Stannis olur. Diğer bütün askerleri ölmüştür. Tarthlı Brienne gelir ve Renly Baratheon'ın intikamını almak için Stannis'i öldürür.