FANDOM

Stark arma

Stark arması

Ana yurdu 
Kışyarı olan Stark Hanedanı Batıdiyar'daki büyük hanedanlardan biridir. Çok geniş bir alan kaplayan Kuzey ve Vadi bölgelerini Kuzey Kralı unvanıyla yönetmektedir. Sekiz bin yıllık tarihiyle Batıdiyar'ın en eski aileleri arasındadır. Şimdiki Kuzey ve Vadi Kralı Jon Snow'dur, Vadi'nin Lort Naibi Petyr Baelish'in bağlılığı ve desteğini almaktadır.

Kuzey'deki yönetimleri Kızıl Düğün olayında Bolton ve Frey hanedanlarının ihanetiyle sona erdi. Boltonlar Kışyarı'nı ve Kuzey'i ele geçirdi. Ancak Piçlerin Savaşı'ndan sonra Starklar yeniden başa geçmiştir.

Bu hanedanın arması beyaz zemin üstüne gri ulu kurttur. Sözü ise diyarda tehdit ya da böbürlenme içermeyen belki de tek hanedan sözüdür: "Kış geliyor " Bu daha çok bir uyarıdır ve koşullar ne olursa olsun geçerliliğini korur.

Geçmiş

Fetih Savaşı sırasında Kuzey Kralı Torrhen Stark ordusunu güneye götürür ama karşısındaki güçleri ve ejderhaları görünce savaşmak boşa, diye düşünerek teslim olur. Bundan sonra Kuzey'in Azam Lordu ve Kuzey'in Koruyucusu unvanlarıyla Targaryenlere bağlı kalır.

Ailenin şimdiki durumu biraz karışık. Kuzey ve Vadi lortları Eddard Stark'ın oğlu sandıkları Jon Snow'u, meşru evlat Sansa'yı hiçe sayarak kral yaparlar. Ancak Eddard'ın meşru oğlu ve öncelikli varisi Bran Stark'tır. O da Jon Snow'la üvey kardeş bile olmadıklarını, Jon'un Kuzey krallığına değil asıl Demir Taht'a varis olduğunu açıklayabilecek kişidir.

Üyeler

    • Büyük oğlu Brandon Stark. Catelyn Tully'nin eski nişanlısıDeli Kral Aerys'in emriyle öldürüldü.
    • Ortanca oğlu Lort Eddard StarkKışyarı Lordu, Kuzey'in Azam Lordu, Kuzey'in Koruyucusu, Kral I. Robert'ın Kral Eli. Asılsız bir vatan hainliği suçlaması yüzünden Joffrey Baratheon tarafından idam edildi.
        • ​Büyük oğulları Kral Robb Stark. Genç Kurt, Kuzey'i Kaybeden Kral, Kışyarı Lordu, Kuzey Kralı. Kızıl Düğün'de Roose Bolton tarafından bıçaklandı.
      • ​Oğlu Kral Jon Snow. Beyaz Kurt. Eddard'ın oğlu gibi büyüdü. Gönüllü katıldığı Gece Nöbeti'nde Lort Kumandan oldu. Yoldaşları bıçakladı, Melisandre diriltti. Piçlerin Savaşı zaferinden sonra Kuzey Kralı ilan edildi.
    • Küçük oğlu Benjen Stark. Gece Nöbeti'nde Baş Korucu. Herkes onun öldüğünü düşünüyor. Şimdi Sur'un Ötesi'nde.

Also on FANDOM

Random Wiki