FANDOM

Stone man.png

Bir taş adam.

Kızıl Rahibe: “Işık Tanrısı sesini duyuyor, o köleyi de duyar kralı da. Acınacak durumdaki taş adamları bile duyar.”

Tyrion Lannister: “Taş adamları mı? Gripul hastalığını dua ederek durdurmada başarılar dilerim. Gösterini vebadan uzakta yaparsan daha çok şansın olur.” Tyrion Lannister Volantis’te vaaz veren bir Kızıl Rahibe duyunca.

Taş adamlar (Stone men) ciddi derecede gripul hastası olduğu için memleketinden kovulan ve Valyria harabelerinde yaşamaya gönderilen insanlardır. Bu isimle anılmalarının sebebi hastalık yüzünden derilerinin cansızlaşması ve taş gibi sertleşip çatlamasıdır.

Tarih

Beşinci Sezon

Gilly, Shireen Baratheon’a iki kardeşinin gripula yakalandığını söyler. Ölmeden önce ikisinin de derisi hastalıktan tamamen etkilenmiştir ve ikisi de hayvan gibi davranmaya başlamışlardır, bu özellikler taş adama döndüklerini gösterir.

Tyrion Lannister Volantis’teyken sokaktaki kölelere vaaz veren bir Kızıl Rahibe görür. Işık Tanrısı’nın kraldan köleye herkesin dualarını duyduğunu iddia etmektedir. İddiasına taş adamları da ekleyince Tyrion Varys’e döner ve o duanın gripulu iyileştirmeyeceği hakkında söylenir.

Stannis Baratheon kızı Shireen’e bebekliğinde nasıl gripula yakalandığını anlatır. Birkaç kişi kızını taş adamlarla birlikte yaşamaya göndermesini salık vermişse de o böyle bir düşünceye kulak asmamıştır.

Eski Valyria harabelerinden geçerken, Tyrion Lannister ve Jorah Mormont uçmakta olan Drogon’un görüntüsüne kendilerini kaptırırlar ve pusuda bekleyen taş adamları fark etmezler.

Sahne arkası

Taş adamların görüntüsü üçüncü sezonda diziye katılan Shireen karakterinin yüzündeki gripul yaralarından esinlenerek oluşturulmuştur. Ancak onlar hastalığın son döneminde olduğu için onların yaraları daha korkunçtur ve vücutlarını tamamen örter. Bu yaralar taşa benzer şekilde koyu gridir ve derin çatlakları vardır. Oyuncuların başları ve omuzları silikon kauçukla kaplı oluyor ve işlemin uygulanması dört saat sürüyor.

Also on FANDOM

Random Wiki