FANDOM

Targaryen arma

Targaryen arması

Targaryen Hanedanı
Batıdiyar'daki büyük hanedanlardan biriydi ve üç yüz yıl boyunca Yedi Krallık'ın kraliyet ailesiydi. Ancak Robert'ın İsyanı'ndan sonra yerini Baratheon Hanedanı aldı. Kalan bir avuç üyesi de Doğudiyar'a kaçtı.Bu hanedanın arması siyah zemin üstüne üç başlı kırmızı bir ejderhadır, sözü ise: "Ateş ve Kan".

Geçmiş

Bir zamanlar doğu kıtasında çok geniş bir alan kaplayan Valyria Özgür Bölgesi isimli imparatorlukta soylu bir aile olan Targaryenler, birkaç yüzyıl önce Dar Deniz'deki Ejderha Kayası adasına yerleşir. Valyria Kıyameti'nden sonra üç ejderhalarıyla Batıdiyar'ı işgal ederler.

Kral II. Aerys Targaryen döneminde Prens Rhaegar'ın Kışyarılı Lyanna Stark'ı kaçırdığı iddia edilir. Kızı geri isteyen abisi ve babası öldürülünce ülkede büyük çaplı bir ayaklanma başlar. Robert BaratheonEddard Stark ve Jon Arryn önderliğinde Targaryen saltanatı bitirilir. Kraliçe iki çocuğuyla Özgür Şehirler'e kaçırılır, ancak ailenin kalan üyeleri katledilir.

Nesiller boyunca aile içi evlilik yapıldığından Targaryenler tipik Valyrialılara benzer; saçları platin sarısdır ve tenleri çok açık renkli, soluktur. Söylentiye göre ejderhalarla bağ kurma özelliklerini de bu şekilde korumuşlardır. Ayrıca yüksek ısıya karşı diğer insanlardan daha dayanıklıdırlar, hatta bazıları ateşten etkilenmez.

Üyeler

Also on FANDOM

Random Wiki