FANDOM

Theon Greyjoy birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci sezonda önemli bir karakterdir.  Lort Balon Greyjoy’un yaşayan tek oğludur.

Babasının başarısız ayaklanmasından sonra Lort Eddard Stark genç Theon’u tutsak/koruma olarak Kışyarı’na getirir. Yılları sonra Theon Starkların en zayıf anında bağlılık sözünü çiğneyerek kaleye saldırır. Ramsay Snow’un tutsağı olur ve Leş (Reek) adıyla ona hizmet eder. Kaleden kaçıp memleketi Demir Adalar’a döner.

Biyografi

Geçmiş

Demir Adalar Lordu Balon Greyjoy ve Leydi Alannys Greyjoy’un en küçük oğlu Theon’dur, Pyke kalesinde doğmuştur. Abilerinin adı Rodrik ile Maron, ablasının adı Yara’dır. Dizinin başladığı tarihten sekiz yıl önce Balon Demir Taht’a karşı ayaklanma başlatır. Robert Baratheon ve Eddard Stark önderliğinde ayaklanma bastırılır, Theon’un abileri savaşta ölür. Balon teslim olur ama Theon’un Eddard Stark’ın tutsağı/koruması olması koşuluyla konumunu korur. Stark çalışanları Theon’a iyi bakar, Stark çocukları da onunla arkadaş olur. Theon iyi ok atar, ancak Kuzeylilerin tersine kibirlidir.

Birinci Sezon

Beş ulu kurt yavrusu bulunur ve beş Stark çocuğuna verilir. Ardından altıncı da bulunur, o da albinodur. Theon gülerek onun Jon’a ait olduğunu söyler.

Sur gezisinden dönen Tyrion Lannister babasının başarısız ayaklanmasından dolayı Theon ile dalga geçer, hatta sıklıkla görüştüğü hayat kadını Ros bile onu aşağılar.

Theon ve Robb ormanda konuşurken yabanıllar Bran’i kaçırır. Theon onu kurtarır. Artık Kışyarı’nda hizmetçilik yapan yabanıl Osha’nın kendisine “Lordum” demesini ister, çok geçmeden Üstat Luwin ona haddini bildirir.

Babası Lort Eddard tutuklandığı zaman Robb sancak beylerine savaş çağrısında bulunur. Theon onu bu çağrıdan Kuzey Kralı ilan edilinceye kadar destekler ve sonrasında da bağlılığını bildirir. Theon ve Robb birbirilerini kardeş gibi görür.

İkinci Sezon

Theon Robb’a babası Balon ile ittifak ayarlamayı teklif eder. Catelyn’in uyarısına rağmen Robb kabul eder. Eve dönen Theon pek de hoş karşılanmaz. Böylece ittifak görüşmesi için gittiği ana yurdundan büyüdüğü yere işgalci olarak döner. Ancak çok da başarılı bir işgalci olduğu söylenemez. Bran ile Rickon kaleden kaçar. Hatalarını örtmek için çiftliğin birinden iki oğlan yaktırır, kaçanları bulmuş gibi kale duvarından sallandırır. Starkları öldürdüğünü düşünen herkesten tepki toplar. Bir süre sonra Ramsay Snow’un emri altında Kuzeyliler Kışyarı’nı kuşatır. Kendi adamları da eve dönebilmek için ona ihanet eder.

Üçüncü Sezon

Roose Bolton evlilik dışı oğlunu Kışyarı’nı korumaya ve Theon’u Robb’a teslim etmeye gönderir. Ama Robb’a ihanet eder ve Kışyarı’nı kendisi için ele geçirtir. Theon Dehşet Kalesi’nde tutsak olur, işkence görür. Ramsay, önce onu kurtarmaya çalışan bir uşak gibi davranıp güvenini kazanır, sırlarını öğrendikten sonra da aynı işkencelere kendisi devam eder.

Ramsay psikolojik ve fiziksel işkencelere devam ederken Theon’a Leş adını verir. Özgüveni ve yaşama isteği kalmayan Theon yediği dayaktan sonra iyice ezilir ve yeni adını kabullenir. Ramsay, Theon’un cinsel organını Balon’a gönderip Kuzey’den çekilmesini ister, oğlu artık mirasçı üretemeyeceği için ölse de Balon’un umurunda değildir. Ancak Yara babasına karşı çıkar ve kardeşini kurtarmak için Demir Adalar’daki en iyi adamları alıp en iyi gemilerle Dehşet Kalesi’ne gider.

Dördüncü Sezon

Leş artık özgürce dolaşabilmektedir, Ramsay’nin uşağı olmuştur. Kaçmaya çalışsa bile yeniden yakalanacağını bildiği için böyle bir niyeti yoktur. Hatta ablası onu kurtarmaya geldiğinde bile bunu tuzak sanır ve onunla gitmeyi reddeder. Ödül olarak Ramsay Leş’e kendi eliyle banyo yaptırır.

Bir süre sonra Leş, eski kimliğinin rolüne bürünerek demirdoğumlu askerlerin Moat Cailin’i Boltonlara vermesini sağlar. Ancak Ramsay söz verdiği gibi askerlerin güvenle evlerine dönmelerine izin vermez, hepsini kılıçtan geçirtir, sonra da başarısından dolayı Leş’i tebrik eder.

Beşinci Sezon

Artık resmi olarak Bolton olan Ramsay Leş’i yanına alıp Kışyarı’na gider. Leş, çocukluk arkadaşı Sansa’nın gelişini izler, ancak ona bir şey söyleyemez.

Ramsay’nin isteği üzerine düğünde Sansa’ya yeni eşinin yanına kadar Leş eşlik eder, çünkü bunu yapacak bir aile üyesi kalmamıştır. Aynı gece Ramsay Sansa’ya tecavüz ederken Leş’e de zorla izletir. Çocukluk arkadaşının çığlıklarına dayanamayan Leş sessizce ağlar.

Gün geçtikçe üzüntüden çöken Sansa Leş’e kim olduğunu hatırlatmaya çalışır ve ona yardım etmesini ister. Leş Ramsay’den korktuğu için kıza yardım etmez ama benliği yavaş yavaş geri gelir.

Bir gün Sansa odasından kaçıp Tarthlı Brienne’den yardım istemek için kulenin birinde mum yakar. Dönüşte Leş’e ve Ramsay’nin yatak arkadaşı Myranda’ya yakalanır. Leş kendi çektiklerini Sansa’nın da çekmesini istemez. Cinsel organını kaybetmesinde Myranda’nın da rolü olduğunu hatırlayarak kızı kavradığı gibi üstünde durdukları dar geçitten aşağı fırlatıp öldürür. Artık Theon Greyjoy kimliğine geri dönmüştür, Sansa’yı da alıp kaçar.

Altıncı Sezon

Ramsay’nin adamları ve tazıları peşlerindedir. Sonunda onları yakaladıklarında Tarthlı Brienne ve Podrick Payne yardıma gelmiştir. Theon, Bolton askerlerinden sonuncusunu Podrick’e saldırmak üzereyken öldürür.

Sansa Brienne ve Podrick ile Kara Kale’ye dönecektir, Theon’u da davet eder. Theon, Jon’un onu affetmeyeceğini, affedilmeyi de hak etmediğini söyler ve Sansa’yla vedalaşıp eve dönmek üzere yola koyulur.

Theon yine hoş karşılanmaz. Babası ölmüştür ve ablası onun Pyke Kralı olmak istediği için geldiğini sanır. Ancak Theon katil amcası Euron Greyjoy’a karşı ablasının Tuz Taht’taki hak iddiasını destekler.

Kral seçimlerinde tam herkes Yara’dan yanayken Euron çıkagelir, kurnazlıkla kendini kral seçtirir. İlk buyruğu da yeğenlerinin öldürülmesi yönünde olur. Ancak yeğenleri ve onlara sadık demirdoğumlular çoktan en iyi gemileri toplayıp Doğudiyar yoluna düşmüştür bile.

Volantis’te durup dinlenirler. Yara yiyip içip keyfine bakarken Theon hala son birkaç yıldır yaptıkları ve yaşadıklarını düşünerek kahrolur. Yara çözüm olarak; eğer böyle üzülmekten başka bir şey yapamıyorsa kendini öldürmesini, ama Meereen’e gelip ablasıyla mücadele edecekse kendini toparlamasını söyler, çünkü gerçek Theon Greyjoy’a ihtiyacı vardır.

II. Meereen Kuşatması’ndan sonra Theon ve Yara, Daenerys Targaryen ve Tyrion Lannister ile tanışır. Durumu anlatırlar ve tekliflerini sunarlar: Euron’un tahttan indirilmesine desteği ve Demir Adalar’ı bağımsız ilan etmesi karşılığında Daenerys’e yüz gemi vereceklerdir. Eğer onların teklifini reddedip Euron’unkini kabul ederse de Euron’un Daenerys’le evlendikten sonra onu öldürüp Yedi Krallık’ı tek başına yönetmeyi tasarladığını da anlatırlar. Theon desteği kendisi için değil ablası için istediğini açıkça belirtir, Daenerys önce şaşırır. Ardından ana karayı yağmalamayı tamamen bırakmaları koşuluyla anlaşmayı onaylar. Bir süre sonra Theon ve Yara Daenerys'in ordusu ile birlikte Batıdiyar’a yelken açar.

Also on FANDOM

Random Wiki