FANDOM

Tyrell arma

Tyrell Hanedanı arması

Ana yurdu Yüksek Bahçe olan Tyrell Hanedanı Batıdiyar'daki büyük hanedanlardan biridir. Geniş ve verimli topraklara sahip, çok nüfuslu Menzil'i yönetmektedir. Ailenin yaşadığı bilinen son üyesi Olenna Tyrell'dir.

Toprakları kıtanın güneybatısında bulunur. Son hanedan başı Lort Mace Tyrell ölene kadar Menzil'in Azam Lordu ve Güney Muhafızı bu aileden çıkardı. Bu hanedanın arması soluk yeşil zemin üzerine altın rengi güldür, sözü ise: "Güçlenerek büyür".

Geçmiş

Tyrell Hanedanı, eski Menzil Krallığı ailesi Gardener Hanedanı'nın soyundan gelir. Tyrelller Gardenerlara uzun yıllar hizmet eder. Zamanla çok güçlenince de iki aile arasında evlilikler başlar. Targaryen Fethi'nde ejderhalar Gardener kralını ve mirasçılarını yakarak öldürür. Kralın kahyası Harlen Tyrell Targaryenlere boyun eğer. Ödül olarak da Yüksek Bahçe Lordu ve Menzil'in Azam Lordu unvanlarını alır. Ancak Menzil'de Gardenerlarla onlardan daha yakın akrabalık bağları olan aileler de vardır.

Armalarında gül seçmişlerdir, çünkü gül çok güzeldir ama dikeni vardır. Tyreller de Starklar gibi onur için yaşayıp ölen bir aile gibi görünürler ama aslında Lannisterlar kadar kurnazdırlar, yalnızca belli etmezler. Tarih boyunca Tyrelller kesin olanın peşinden gitmiştir ve bir çatışmada kazanacak gibi görünen tarafın yanında olmuştur. Bu nedenle Robert'ın İsyanı'nda yine Targaryenleri desteklerler. Deli Kral'ın ölümünden sonra ise Kral Robert Baratheon'a bağlılık sözü verirler.

Ailenin son yöneticisi Mace Tyrell'in oğlu tanınan bir şövalyedir, kızı ise üç kez krallarla evlenmiştir. O ve çocukları Yüce Baelor Septi yıkımında can verince tek kalan Olenna artık aile başı gibidir. Ailesinin önemli kısmını öldüren çılgınateş patlamasını yaptıran Kraliçe I. Cersei'ye karşı Daenerys Targaryen ile ittifak kurar.

Üyeler

Also on FANDOM

Random Wiki