FANDOM

Tyrion: "Çok daha korkunç bir suçum var: Suçum cüce olmak!"

Tywin: "Cüce olduğun için yargılanmıyorsun."

Tyrion: "Hayır! Yaşamım boyunca yargılandım ben bu yüzden." Tyrion haksız yere Kral Joffrey'i öldürme suçundan yargılanırken

Tyrion Lannister birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci ve altıncı sezondaki ana karakterlerden biridir. Lord Tywin Lannister'ın en küçük oğludur. Cüce olduğu için karşılaştığı ön yargıdan aklını kullanarak kurtuluyor.

Biyografi

Geçmiş

Annesi Tyrion'u doğururken can verdi. Babası ve ablası onu bu yüzden suçluyor. Cüce olduğu için duyduğu hakaret ve aşağılamalar zeki olduğu ve güçlü, zengin bir aileden geldiği için dengeleniyor. Bir cüce halk tabakasında doğsa ölüp gitsin diye ormana bırakılır ama Tyrion bir Lannister'dı ve adına uygun yaşamalıydı.

16 yaşındayken, tecavüze uğramak üzere olan Tysha adlı bir köylü kızını abisiyle beraber kurtardılar ve kızla birbirilerine aşık oldular. Jaime, kardeşinin mutluluğu için kızın aslında fahişe olduğunu para karşılığı sır olarak saklamasını sağladı. Gizlice evlendiklerini duyan baba Tywin Lannister oğluna ders olsun diye kızı korumalarına verdi, her bir koruma kıza tecavüz ettikten sonra bir gümüş bıraktı ve tüm bu olanları Tyrion izlemek zorundaydı. O günden beri baba oğul karşılıklı olarak birbirilerinden nefret ettiler.

Fahişelere ve içmeye düşkünlüğü olan Tyrion aynı zamanda akıllı, kurnaz, ve eğitimli olmanın yanı sıra masumları koruyan kibar bir adamdır.

Birinci Sezon

Robert Baratheon ve ailesinin Kışyarı'na ziyaretinde gruptan ayrı takılan Tyrion Jon Snow ile tanışır ve o meşhur sözü söyler: "Tüm cüceler babalarının gözünde piçtir." Tyrion, Bran düştükten sonra Lord ve Leydi Stark'a saygı göstermeyi reddeden yeğeni Prens Joffrey Baratheon'a bu tavrından vazgeçene dek üç kez tokat atar. Dönerken Sur'u ziyaret etmek üzere ötekilerden ayrılır ve Jon ile beraber yola koyulurlar. Jon Kışyarı Lordu tarafından yetiştirildiği için acemi eğitiminde kardeşliğin diğer yeni üyelerinden daha iyidir, bunu gören Tyrion da diğerlerinden üstün gibi davranmamasını, aksine onlara yardım etmesini salık verir. Bu şekilde Jon ötekilerin sevgisini ve saygısını kazanır.

Başkente dönüşte Tyrion Catelyn Stark tarafından Bran'i öldürmeye teşebbüs gerekçesiyle tutuklanır. Masum olduğunu söylese de Eyrie'ye, Catelyn'in kardeşine götürülür. Yas tutmaktan mantığını yitiren Lysa Tyrion'u hem Bran'i öldürmeye teşebbüsle hem de kocası ve bir önceki Kralın Eli olan kocası Jon Arryn'i öldürmekle -sonuçta o da bir Lannister- suçlar. Tyrion dövüşle yargılanma hakkını kullanır ve şampiyonu da yolda tanıştığı paralı asker Bronn olur. Bronn'un Leydi Arryn'in şampiyonunu yenmesi tanrıların gözünde Tyrion'un masumiyetini kanıtladığı için ikisinin de gitmesine izin verirler. İkili zorlu bir yolculuk sonrasında Nehirova'ya saldırmakta olan Tywin Lannister'a ve ordusuna ulaşırlar.

Babasının onu cephede görevlendirmesiyle Tyrion canının tehlikeye girdiğini fark eder. Bu sırada Bronn ona Shae isimli bir fahişe bulur. Tyrion ne kadar ısrar etse de bu kadın hakkında pek bilgi edinemez ve geçmişte yaşadığı olaydan beri hiçbir kadına bağlanmadığını anlatır.

Nehirova ordusuna Robb'un katılması ve Stannis ile Renly'nin tahtta hak iddia etmesiyle sıkışıp kalan Tywin geri çekilir. Kral Joffrey'nin Eddard Stark'ı öldürttüğünü öğrenince Tyrion'u Kralın Eli olarak ona göz kulak olması için Kral Toprakları'na gönderir. Tyrion babasının yasağını dinlemeyerek Shae'yi de beraberinde götürür.

İkinci Sezon

Küçük Konsey'de yerini alan Tyrion kardeşi Kral Naibi Cersei Lannister'a kendinden önceki Kral Eli Eddard Stark'ı koruyamadığı ve diplomasinin inceliklerinden anlamadığı için karşı çıkar. Lord Janos Slynt'i davet ettiği akşam yemeğinde Robert'ın gayrımeşru çocuklarını öldürdüğünü ve Ned'e ihanet ettiğini öğrenir. Ceza olarak Slynt'i Sur'a gönderip onun yerine şehri gözetsin diye Bronn'u görevlendirir.

Daha fazla özgürlük isteyen Shae'yi Sansa Stark'a hizmetçi olarak görevlendirir, bir yandan da konseydeki köstebekleri ortaya çıkarmak için kurnazca planlar yapar. Sansa, abisi Robb'un siperdeki başarısına öfkelenen kral tarafından herkesin içinde tartaklanır. Tyrion'un buna tepki göstermesi üzerine kral yeğeni ile arası git gide açılır.

Tyrion zor şartlar altında şehrin savunmasını güçlendirir ve Martell Hanedanı'yla ittifak kurar. Stannis Baratheon'a karşı yapılan Karasu Savaşı'nın zaferle sonuçlanmasında önemli bir rolü vardır ama yaralanmıştır.

Üçüncü Sezon

Savaştan sonra Kralın Eli olma görevini babasına kaptırır. Yine de Hazine Başı olarak saltanatta önemli bir göreve sahiptir. İstemeyerek de olsa Sansa Stark'la evlendirilir ve Stark katliamından sonra Kuzey'e varis olur.

Dördüncü Sezon

Joffrey düğün günü zehirlendiği zaman Cersei Tyrion'u suçlar ve onu mahkemeye çıkartırlar. Bu yargılamanın onu öldürmek için uydurulmuş bir saçmalıktan ibaret olduğunu fark eden Tyrion dövüşle yargılanma ister ama şampiyonu Oberyn Martell hükümdarlığın şampiyonu Gregor Clegane tarafından acımasızca öldürülür. Tyrion, infazı gerçekleştirilmeden önce Jaime tarafından serbest bırakılır. İntikamını almaya giderken babasını ve sevgilisini sevişirken görüp çılgına döner. Babası gittiği sırada Shae'yi boğarak öldürür, babasını da tuvalette tatar yayı ile öldürür. Sonra onu gemiyle kaçırmak üzere bekleyen Lord Varys'in yanına gider, Varys son anda onunla birlikte gitmeye karar verir.

Beşinci Sezon

Lord Varys ile Tyrion, sürgün edilmiş Daenerys Targaryen'e katılıp onun Demir Taht'a çıkışına yardım etmek üzere bir yolculuğa çıkarlar. Volantis'e vardıklarında Tyrion, Jorah Mormont tarafından kaçırılır. Jorah, Kraliçe Daenerys tarafından affedilme fırsatını kaçırmamıştır. Tekneyle Meereen yolunda ilerlerken Eski Valyria'dan geçerler ve burada gripul hastalığının son raddesine geldiği için vahşi canavarlara dönüşmüş taş adamların saldırısına uğrarlar. Kurtulurlar ama Jorah enfeksiyon kapmıştır.

Bundan sonra bir de köle tüccarına yakalanan ikili dövüş çukurlarında mücadele etmek üzere satılırlar ve bu mücadeleleri izleyecek olan Daenerys'i sonunda bulurlar. Jorah kraliçeye "hediye" getirdiğini söyleyerek Tyrion'u gösterir ama yine de affedilmez. Tyrion Daenerys'in danışmanı olur. Dövüş çukurları Harpiya'nın Oğulları'nın saldırısına uğradığında Daenerys ejderha sırtında kaçar ve bu konuda deneyimli tek kişi olduğu için şehri yönetme işi Tyrion'a kalır. Bu esnada Varys de şehre gelmiştir.

Also on FANDOM

Random Wiki