FANDOM

Lort Tywin Lannister ikinci, üçüncü ve dördüncü sezonda önemli bir karakterdir. İlk olarak birinci sezonda görülür, son olarak da beşinci sezonda kısaca cesedi görülür. Lannister Hanedanı’nın başı, Casterly Kayası Lordu’ydu.

Biyografi

Geçmiş

Tywin Batı Toprakları Azam Lordu ve yedi krallıktaki en zengin adamdır. Ayrıca Batı Muhafızı’dır. Jaime, Cersei ve Tyrion adında üç çocuğu vardır. Casterly Kayası altın madenleri üzerine kurulu olduğu için Tywin’in tuvalete dışkı yerine altın bıraktığı söylentisi vardır.

Tytos Lannister oğlu Tywin’i çok sever. Kendisi varlığını kötü yatırımlarla çarçur edip ele güne rezil olurken Lannisterlara bağlılık sözü veren ailelerden Castamereli Reyne Hanedanı ayaklanır. Tywin ayaklanmayı kendi başına durdurur ve isyancı aileyi ortadan kaldırır. Bu olay “Castamere Yağmurları” adlı bir şarkıyla anlatılagelir. O günden sonra Lannisterlar çevreye korku salar.

Tywin kuzeni Joanna ile evlenir. İlk çocukları Cersei ve Jaime ikizdir. Ardından Tyrion’ı doğurduktan sonra can verir, Tywin karısının ölümünden cüce oğlunu sorumlu tutar. Çocukken Jaime okuma güçlüğü çektiği için babası her gün dört saat onu çalıştırmıştır. Küçük oğlunu ise biçimsiz diyerek sevmez. Bir keresinde Jaime bir fahişeyle oyun edip onu çetelerden kaçmaya çalışan bir köylü kızı gibi gösterir. Kendisi adamları kovalarken Tyrion kızla ilgilenir. Onlar evlenirler, Tywin durumu öğrendiğinde kızı bütün korumalarıyla para karşılığı birlikte olmaya, Tyrion’ı da bunu izlemeye zorlar. O günden sonra baba oğulun nefreti karşılıklı olmuştur.

Tywin II. Aerys’e yirmi yıl boyunca Kral Eli olarak hizmet eder. Deli Kral onun kızıyla Prens Rhaegar’ı evlendirme önerisini geri çevirip üstüne oğlu Jaime’yi Kral Muhafızı yapınca Tywin sinirlenip istifa eder, çünkü kral muhafızlarının evlenmesi veya unvan alması yasaktır, bu yüzden Tywin’in mirasçısı kalmayacaktır. Robert’ın İsyanı’nda isyancıların zaferi kesinleşene kadar hiçbir tarafa katılmaz. Sonra krala yardıma geldim diyerek başkentin kapılarını açtırır ve Lannister ordusu kentte ne varsa yakıp yıkar. Yardımlarının karşılığı olarak ve iki aile arasındaki ittifakı pekiştirmek üzere Robert Baratheon Tywin’in kızı ile evlenir.

Birinci Sezon

Bran Stark’a suikast girişimi gerekçesiyle Catelyn Stark Tyrion’ı tutsak eder. Tywin her ne kadar küçük oğlunu sevmese de onu koruması gerektiğini düşünür ve orduyu alarak Nehir Toprakları’na gider. ordunun yarısını Jaime’ye verip onu Catelyn’in baba ocağı Nehirova’yı kuşatmakla görevlendirir. Kendisi de savaşa hazırlanırken Tyrion çıkagelir.

Bu sırada Eddard Stark Kral Joffrey’nin ve kardeşlerinin aslında Demir Taht’ta hakkı olmadığını ortaya çıkarır, bu nedenle vatan haini damgası yer ve idam edilir. Tywin, torunu Joffrey’yi ve Küçük Konsey’i denetim altında tutması için kendi yerine Kral Eli Vekili olarak Tyrion’ı görevlendirir.

İkinci Sezon

Lannister Hanedanı başı olarak Tywin torunu Kral Joffrey Baratheon’ı Beş Kralın Savaşı’nda savunmak üzere askerlerini yönetir. Ancak yakın zaman önce Kuzey Kralı ilan edilen Robb Stark ona karşı üç zafer kazanmıştır bile. Tywin Nehirova’ya bu kez Harrenhal’dan saldırır.

Kaleye getirilen tutsaklardan birinin oğlan kılığında bir kız olduğunu fark eder. Konuşma biçiminden onun akıllı biri olduğuna kanaat getirir ve onu kendi hizmetinde çalıştırır. Bilmediği şeyse o kızın Arya Stark olduğudur. Arya askeri bir mektup çaldığını yakalayan sancak beyini öldürtür, Tywin bu suikastin asıl hedefinin kendisi olduğunu sanır ve bu işin peşine düşer.

Robb Batı Toprakları’nda zafer kazanmaya devam eder, onun Casterly Kayası’na doğru ilerlediğini öğrenen Tywin harekete geçer. Karasu Savaşı’nın sonlarında Lannister-Tyrell ittifakıyla Kral Toprakları’na ulaşır. “Kentin Kurtarıcısı” ilan edilen Tywin Kral Eli konumunu da geri alır.

Üçüncü Sezon

Tyrion Karasu Savaşı zaferine olan katkılarından dolayı Casterly Kayası Lordu olmak ister. Babası Tywin onun öz annesini öldürmüş çirkin bir varlık olduğunu söyleyerek onu aşağılar. Ancak bir sonraki Küçük Konsey toplantısında, Petyr Baelish Harrenhal Lordu olduğu için boş kalan koltuğunun yerine, Tyrion’ı Hazine Başı olarak görevlendirir.

Tywin Kuzey’in desteğini sağlamak için Tyrion ile Sansa’yı, Menzil’in desteğini sağlamak için de Cersei ile Loras’ı evlendirmeye karar verir. Buna karşı çıkan Olenna Tyrell’i de ailenin mirasçısı Loras’ı Kral Muhafızı yapmakla tehdit eder.

Tywin torunu Kral Joffrey karşısında da güç sahibidir, sözünü esirgemez, ona öğütler verir. Onun etrafındakileri küçük düşürücü tavırları Tywin’in canını sıkar.

Tyrion Starkları katlettirenin babası olduğunu düşünür, haklıdır da. Yalnız bu işi Freylere yaptırarak suçlanmaktan kurtulmuştur. Tywin’e göre bu, ailesini korumak ve savaşı bitirmek için gerekli bir eylemdi. Çünkü aile her şeyden önemliydi.

Dördüncü Sezon

Tywin, Starkların atadan kalma görkemli kılıcı Buz’u eritip iki uzun kılıç yaptırır. Birini Jaime’ye, diğerini Joffrey’ye verir. Joffrey’nin kendi düğününde zehirlendiğini görünce soğukkanlı davranır.

Tywin, Joffrey’nin cenazesinde yeni kral olacak torunu Tommen ile geçmiş krallar hakkında konuşur, ona öğütler verir. Cinayet duruşmasında Oberyn Martell’i jüri yapar, çünkü Daenerys Targaryen tahtı almaya geldiğinde Martelllerin desteğini ister. Yine gelecek savaşlarda Tyrelllerin maddi desteğini sağlamak için güvenmediği halde onlarla evlilik ittifakı kurmayı planlar. Çünkü Lannister madenleri artık tükenmiştir ve krallığın Demir Banka’ya olan borcu çok fazladır.

Tyrion’ın duruşmasında yalancı şahitler çıkıp onu gözü dönmüş bir canavar olarak gösterir. Jaime, kardeşinin canını bağışlaması karşılığında babası için Kral Muhafızı konumunu bırakıp Casterly Kayası Lordu olmayı kabul eder. Ancak duruşmada adalet bulamayacağını anlayan Tyrion dövüşle yargılanmak isteyince Tywin sessizliğe gömülür.

Dövüş sonucunda Tyrion’ın şampiyonu Oberyn Martell ölür ve Tywin öz oğlunu ölüm cezasına çarptırır. Bu sırada Loras ile evlenmemek için direnen kızı Cersei’yi de tehdit eder. Bunun karşılığında Cersei de babasını tehdit eder; ikiziyle olan ilişkisini dünyaya anlatırsa babasının itibarı zedelenecektir.

İdamından bir gece önce Tyrion serbest kalır. Şehri terk etmeden önce son kez babasıyla yüzleşir. Babasını tuvalette yakalar, aralarında bir tartışma başlar. Tyrion babasını, sevgilisi Shae’ye birkaç kez küfür etmesine dayanamayarak arbaletle karnından vurur. Neye uğradığını şaşıran Tywin küçük oğlunu evlatlıktan reddeder, kalbine aldığı ikinci bir darbeyle de ruhunu teslim eder.

Beşinci Sezon

Jaime ile Cersei babalarının Yüce Baelor Septi’ndeki cenazesine katılır. Cersei, küçük kardeşinin kaçmasına izin verdiği için babasının ölümünden ikizini sorumlu tutar. O öldükten sonra artık düşmanlarının korkacak bir şeyi kalmamıştır, sürdürdüğü tüm planlar da yarım kalmıştır. 

Also on FANDOM

Random Wiki