FANDOM

Viserion, Dothrak Denizi’nde doğan üç ejderhadan biridir. Adını Daenerys Targaryen’in abisi Viserys’ten almıştır. Kızıl-turuncu kanatları ve krem rengi-altın sarısı pullarından tanınır.

Biyografi

Birinci Sezon

Illyrio Mopatis düğün armağanı olarak Daenerys’e üç ejderha yumurtası verir. O ise bu yumurtaları yanından hiç ayırmaz. Viserion iki kardeşiyle birlikte Daenerys’in merhum kocası Khal Drogo’nun cenazesini yaktığı törende doğmuştur.

İkinci Sezon

Viserion ve kardeşleri Xaro Xhoan Daxos tarafından kaçırılır. Zincirlenmiş ejderhaların büyüsü sayesinde gücüne güç katan Pyat Pree, Ölümsüzler Evi’ne giren Daenerys’i de tutsak eder. Ancak ejderhalar ateş üfleyecek boya gelmiştir, adamı öldürerek oradan uzaklaşırlar.

Üçüncü Sezon

Viserion ve kardeşleri Astapor’dan Yunkai’ye giden annelerine eşlik eder. Açık gökyüzünde uçarken, buradaki köleleri özgürlüğüne kavuşturan Daenerys’in şanına yaraşır şekilde gövde gösterisi yaparlar.

Dördüncü Sezon

Viserion ve kardeşi Rhaegal ölü bir kuzu için dövüşürler. Drogon ise ikisinden gözle görülür şekilde daha büyüktür ve kuzuyu çabucak kapar. Üçü bu yemeği paylaşırlar. Drogon’un üç yaşında bir kız çocuğunu öldürmesiyle yıkılan Daenerys, Viserion ise Rhaegal’ı Meereen’in yer altı mezarlarına kapatır.

Beşinci Sezon

Daenerys ejderhaları üzerindeki denetimini yitirmemek için yer altı mezarına yeniden girer. Tutsaklık süresince iyice büyümüş olan iki kardeş alev üfleyerek annelerine olan öfkelerini belirtir. Bir süre sonar Daenerys Meereen’in köklü ailelerinin temsilcilerini yer altı mezarına getirtir. Rhaegal gelenlerden birini küle çevirip yemeğini kardeşiyle paylaşır; Daenerys gerekli mesajı yerine ulaştırmıştır.

Altıncı Sezon

Ulu Piramit’teki Tyrion Lannister, Rhaegal ve Viserion’un anneleri gittiğinden beri hiçbir şey yemediklerini öğrenir. Bunun üzerine onları salmaya karar verir. Yer altı mezarına indiğinde ejderhaların ilk öfke gösterisine sakinlikle karşılık verir. Onların güvenini kazanır ve konuşa konuşa zincirlerini açar, ardından çabucak orayı terk eder. Anneleri döndükten sonra üç kardeş bir olur ve üç kentin donanmasını ateş nefesleriyle kül ederler, böylece Meereen’e köleliğin geri gelmeyeceği kesinleşir. Sezon sonunda üç kardeş annelerinin ve müttefiklerinin donanmasının üstünde süzülerek Batıdiyar’ı fethetmek üzere yola çıkmıştır.

Yedinci Sezon

Viserion ve kardeşleri terk edilmiş Ejderha Kalesi’ni kolaçan eder. Bölgeye Jon Snow geldiğinde alçaktan uçarak onu korkuturlar. Daenerys onları Jon’a tanıtırken iki ejderhasının adlarını abilerinden aldığını söyler: Viserys ve Rhaegar.

Sur’un Ötesi’nde ölümsüzler ordusuyla savaşan Jon Snow ve bir avuç adamın yardımına Daenerys ve üç ejderhası yetişir. Ortalığı yakıp yıkarken olanları izleyen Gece Kralı eline aldığı mızrağı dikkatlice Viserion’a odaklar ve fırlatır. Boynundan darbe alan koca hayvan acı içinde yere çakılır. Donmuş göl onun ağır gövdesiyle kırıldığı için de sular altında kalır. Bir süre sonra ak yürüyenlerin komutasıyla çok sayıda yaratık zincirlere bağladıkları Viserion’un ölüsünü çekerek su yüzüne çıkarır. Gece Kralı’nın bir dokunuşundan sonra artık Viserion eskisi kadar masum değildir.

Fiziksel görünüş

Pullarının büyük bölümü altın renklidir, boynunun ve kuyruğunun altında krem renginde lekeler vardır. Boynuzları ve omurgaları beyazdır. Kanatları kızılımsı turuncudur ve kemikleri boyunca kara lekeler uzanır. Yaratık olarak dirilip de buz mavisine dönüşmeden önce gözleri yeşildi.