FANDOM

Yuce sept

Yapının dışarıdan görünüşü.

Yüce Baelor Septi, Baelor Septi veya Yüce Sept, koca bir tapınak ve Yedi İnancı’nın dini merkeziydi. Yedi Krallık’ın başkenti Kral Toprakları’nda bulunmaktaydı. Kızıl Kale yapılarından sonra kentteki en büyük binaydı. Büyük din törenleri burada düzenlenirdi. Ayrıca krallık ailesinin de dua eviydi, bu nedenle krallık düğünleri burada yapılırdı.

Bu yapı FS 303 yılında temelindeki çılgınateşin tutuşturulmasıyla yıkılmıştır.

Düzen

Yedi heykel

Ana salondaki Yedi Tanrı heykelleri. Soldan sağa: Yaşlı Bilge (fener tutan), Savaşçı (kılıç tutan), Anne (kolları açık), Baba (terazi tutan), Bakire (çıplak genç kadın), Demirci (aşağıda sağda, çekiç tutan), Yabancı (aşağıda solda, sırtı dönük). Salonun ortasında Jaime Lannister, babası Tywin’in cesedi başında.

Tapınağın her yanı yedi köşeli yıldız resimleri ve yedi farklı tanrıyı gösteren heykellerle döşelidir. Heykellerin dibinde yakılmış mumlar ve adak olarak getirilen şeyler durur. Ana salon en az yedi yüz kişiliktir. Yapıda başka oda ve bölümler de vardır. Ayrıca günah işleyenlerin ceza çekmeleri için hücreler de bulunur.

Yüce Sept çok daha eski ve küçük bir dua evinin üstüne dikilmiştir. Yüce Serçe yukarıdaki tapınak yerine burada çalışmayı seçmiştir. Çünkü orayı “yaldızlı canavarlık” olarak görür, burayı yaptıran Kral Baelor’un ise değersiz olduğunu düşünür.

Tarih

Yüce Sept çok eski bir yer altı tapınağının üzerine dikilmiştir. Tapınak adını Kral Baelor Targaryen’dan alır. Bu kral çok dindardı ve diyara huzur getirmek için uğraşırdı. Tapınağın önündeki meydanda onun heykeli vardır.

Birinci Sezon

Eddard Stark, suç işlemediği halde vatana ihanet suçu işlediğini itiraf eder, çünkü çocuklarını korumak ister. Ancak Kral Joffrey Baratheon söz verdiği gibi Eddard’ın Gece Nöbetçileri’ne katılmasına izin vermez, saray üyeleri karşı çıkmasına rağmen onun başını kestirir. Bu olay Yüce Sept’in merdivenlerinde gerçekleşir.

Üçüncü Sezon

Dünya evine girmeye hazırlanan Kral Joffrey Baratheon ile Margaery Tyrell Yüce Baelor Septi’ni gezer, yanlarında Kraliçe Cersei ile Leydi Olenna Tyrell de vardır. Tapınakta gömülü olan soyluları konuşurlar. Bir süre sonra Tyrion Lannister ile Sansa Stark burada evlenir.

Dördüncü Sezon

Joffrey ile Margaery’nin evlilik töreni Yüce Baelor Septi’nde düzenlenir. Joffrey düğünde zehirlenince de yine burada cenazesi düzenlenir.

Beşinci Sezon

Tywin Lannister oğlu Tyrion’ın suikastine uğrayınca cenaze töreni Yüce Baelor Septi’nde yapılır. Yedi Krallık’ın her köşesinden lortlar ve leydiler cenazeye katılır. Abisinin ölümünün ardından Kral Tommen Baratheon da Margaery Tyrell ile burada evlenir.

Tommen kayınbiraderi Loras Tyrell’i serbest bıraktırmak için Baelor Septi’ne girmeye çalışır, İnancın Askerleri onu engeller.

Altıncı Sezon

Myrcella zehirlenip Kral Toprakları’na getirilir, cenazesi Yüce Baelor Septi’nde yapılır. Jaime ve oğlu Kral Tommen altın giysileriyle oradadır. Cersei’nin kehaneti gerçekleşmektedir.

Loras Tyrell’in duruşması Yüce Sept’te yapılır, Loras babası ve ablasının gözü önünde İnancın Askerleri’ne katılır. Sıradaki duruşma Cersei’ninkidir, ancak ne o ne de Tommen tapınağa gelmiştir. Margaery, Cersei’nin duruşmaya katılmayacağını anlar, ancak Deli Kral zamanında binanın altına döşenmiş çılgınateş dolu varillerin az sonra tutuşacağından habersizdir. Oluşan patlamanın sonucunda bina yerle bir olur, içerideki herkes ölür, çevredeki birçok kişi de ağır yaralanır.

Yıkım ve Sonrası

Gösterişli dua evinin yıkımıyla Cersei en yakınındaki düşmanlarından kurtulur. Patlamada yaşamını yitirenler arasında Tyrell Hanedanı’nın neredeyse bütün ana üyeleri (Mace, Margaery, Loras), Yüce Rahip (Yüce Serçe), Kral Eli (Sör Kevan Lannister) ve Qyburn hariç tüm Küçük Konsey üyeleri de vardır. Patlamayı ve binanın yıkılışını izleyen Kral I. Tommen kale penceresinden aşağı atlayarak canına kıyar. Bunun sonucunda Cersei Andallar’ın ve İlk İnsanlar’ın Kraliçesi ilan edilir. Tyrelllerden sağ kalan Olenna ise Menzil’in bağımsızlığını ilan eder ve intikam peşine düşer.

Also on FANDOM

Random Wiki