FANDOM

Yedi Krallık, Batıdiyar kıtasının çoğuna egemen olan diyarın adıdır. Burayı Kral Toprakları’ndaki Kızıl Kale’de yaşayan Andallar’ın ve İlk İnsanlar’ın Kralı yönetir. Fetih Savaşı’ndan önce kıtadaki yedi bağımsız krallığı temsilen buraya Yedi Krallık adı konmuştur. Diyarda aslında dokuz bölge vardır, Nehir Toprakları ve Taç Toprakları Targaryen fethinden sonra kurulmuştur.

Tarih

Ejderha Kayası’ndan I. Aegon Targaryen kıtanın fethinde yedi bağımsız diyar ile savaştı. Bu diyarlar aşağıda verilmiştir:

Kuzey Krallığı; Kışyarılı Stark Hanedanı yönetiyordu.

Dağ ve Vadi Krallığı; Kartal Yuvası’ndan Arryn Hanedanı yönetiyordu.

Adalar ve Nehirler Krallığı; Harrenhallı Harren Hoare yönetiyordu.

Kaya Krallığı; Casterly Kayası’ndan Lannister Hanedanı yönetiyordu.

Fırtına Toprakları Krallığı; Fırtına Burnu’ndan Durrandon Hanedanı yönetiyordu.

Menzil Krallığı; Yüksek Bahçeli Gardener Hanedanı yönetiyordu.

Dorne Belediyesi; Güneş Mızrağı’ndan Martell Hanedanı yönetiyordu.

Aegon, ejderhaları sayesinde Dorne hariç tüm krallıkları fetheder, onlar da yüz yıl sonra evlilik yoluyla Yedi Krallık’a katılır. Stark, Lannister ve Arryn hanedanları krala diz çöktükleri için yönetim bölgelerini koruyabildiler, ancak kral olarak değil azam lordu ve koruyucu olarak.

Hoare Hanedanı ortadan kaldırılır, onun yerine Demir Adalar halkı Greyjoy Hanedanı’nı yönetici seçer. Tully Hanedanı Üç Dişli Mızrak civarındaki topraklarla ödüllendirilir, Nehir Toprakları’nın azam lordu bu aileden çıkar. Yeni başkent Kral Toprakları’nın civarındaki topraklar ise doğrudan Demir Taht’a bağlılık sözü veren ailelere ayrılır.

Gardener Hanedanı ortadan kaldırılır, onun yerine kralın uşağı Harlen Tyrell Yüksek Bahçe’yi Targaryenlere teslim edince Menzil’in Azam Lordu olur.

Dundarron Hanedanı ortadan kaldırılır, yerine onu öldüren Orys Baratheon Fırtına Toprakları’nın Azam Lordu olur.

İç savaşlar, ayaklanmalar ve son ejderhaların ölümünden sonra bile Targaryenler Yedi Krallık’a 280 yıl boyunca hükmeder. Deli Kral II. Aerys Targaryen hükümdarlığında çıkan Robert’ın İsyanı olayı sonucunda Demir Taht’ta Targaryen dönemi kapanır. Robert Baratheon on yedi yıl tahtta kalır.

Also on FANDOM

Random Wiki