FANDOM

GoT S7 16.07
Taht Oyunları'nın
yedinci sezonu HBO kanalı tarafından 21 Nisan 2016’da resmen onaylandı. Bu sezon geçen sezonlar gibi on değil yedi bölüm olarak tasarlandı. Bunun birçok sebebi var: Anlatılacak olay örgüsü azaldı, bölümlerin çekileceği süre uzadı, artık daha geniş alanlarda çekim yapıldığı için de prodüksiyon giderleri arttı. 

Altıncı sezona benzer olarak bu sezonun da konusu George R. R. Martin'in yazdığı Buz ve Ateşin Şarkısı adlı kitap dizisinin -henüz yayımlanmayan- son iki kitabına dayanıyor (Kış Rüzgarları ve Bahar Rüyası). Çekimler 2016 eylülünde başlayıp 2017 şubatına kadar sürdü. 9 Mart gecesi dizinin Facebook sayfasında yapılan canlı yayının sonunda yedinci sezonun 16 Temmuz 2017'de başlayacağı kesinleşti.

Olay Örgüsü 

Yaklaşık on yıl süren bir yazdan sonra aynı uzunlukta ve çok da çetin geçecek bir kış gelmiştir.

Kral Toprakları'nda Cersei yıllardır yanıp tutuştuğu güce kavuşmak için önündeki engelleri tek hamlede ortadan kaldırdı ve Yedi Krallık'ın kraliçesi ilan edildi. Neredeyse kırk yıldır tahtın arkasındaki güç olarak hizmet eden Lannisterlar artık kraliyet ailesi oldu. Ancak Cersei'nin kehaneti gerçekleşmeye devam ediyor; Yüce Baelor Septi'nin yıkıldığını izleyen Tommen'ın intihar etmesiyle üç çocuğu da ölmüş oldu ve sıra ona geldi. Bu yüzden düşmanlarını yok etmeyi her zamankinden daha çok istiyor. Öte yandan, son davranışları yüzünden şimdi çok daha fazla düşman edindi. Diyarda ayaklanmalar var, gün geçtikçe müttefiklerini de kaybediyor. 

Nehir Toprakları'nda, Robb Stark'ın bağımsız Kuzey/Nehir Toprağı krallığının direnen son parçası Nehirova da tehdit altındaki Edmure Tully tarafından Lannister/Frey kuvvetlerine verildi. Verildi verilmesine ama Lort Walder Frey öldü. Çünkü Özgür Şehir Braavos'ta Yüzsüz Adamlık eğitimini tamamlayan Arya Stark ölüm listesini temizlemek için geri döndü. Ayrıca Tazı, yani Sandor Clegane Tarthlı Brienne ile mücadelesinden sonra iyileşmiş ve kendi halinde bir yaşam kurmuşken Sancaksız Kardeşlik ile yolları kesişti, onlarla kuzeydeki savaşa katılmaya karar verdi.

Demir Adalar'da psikopat Euron Greyjoy geri dönüp abisi Kral Balon Greyjoy'u öldürdü. Üstüne üstlük bir de kendini yeni kral seçtirdi. Başka seçeneği kalmayan Theon ve Yara kardeşler amcalarından önce davranıp Doğudiyar'a kaçtılar ve Daenerys Targaryen ile ittifak kurdular. Euron ise öncekini gölgede bırakacak büyüklükte yeni bir donanma kurulmasını emretti.

Artık Dorne ileri gelenleri ve Tyrelller de Daenerys'in tahttaki hak iddiasını destekliyor. Ellaria Sand ve Kum Yılanları darbe yaptı ve Prens Doran ile oğlu Trystane'i öldürdüler. Myrcella'yı zehirledikleri için Cersei onlara savaş açtı. Buna karşılık Ellaria Lannisterları dize getirmek için Daenerys'e bağlılık gösterenlerle anlaştı. Kraliçe Eli Tyrion Lannister ile yeğeninin cinayetinden dolayı yargılanmalarını isteyebilir.

Kuzey'de Jon Snow, Sansa Stark, Davos Seaworth, Tormund ve Lyanna Mormont; Ramsay Bolton'ı yenip Kışyarı'nı geri kazandı. Tabii ki bu zaferde Vadi Şövalyeleri'nin ve Lort Petyr Baelish'in büyük payı var. Ancak Sansa onunla evlenip Demir Taht'ta kraliçesi olma teklifini geri çevirdi. Öte yandan Kuzey lortları Jon'u Kuzey Kralı ilan etti. Lysa Arryn ile bir olup Jon Arryn'i öldürdükten sonra suçu Lannisterlara atarak Batıdiyar'ın birbirine düştüğü Beş Kralın Savaşı'nı başlatan Serçeparmak ile bencil planları arasına Jon engeli girmiş oldu.

Menzil'de Samwell Tarly, Gilly ve oğlu Eski Şehir'deki Hisar'a ulaştı. Amacı ak yürüyenlerle ilgili bulabildiği her şeyi öğrenmek ve onları yenmek için çözüm bulmak. Bu sırada babası Randyll Tarly ise giderken aile kılıcını çaldığı için büyük oğluna karşı öfke doludur.

Dar Deniz'in ötesinde Köle Efendileri'ni ve Harpiya'nın Oğulları'nı tamamen bitiren Kraliçe Daenerys Targaryen kalabalık bir orduyla Batıdiyar'a yola çıktı. Ordusunda Lekesizler ve Dothraklar'ın yanı sıra Greyjoy ve Tyrell hanedanlarından ve Dorne'dan askeri birlikler de var. Ancak bilmediği bir şey var: Batıdiyar'da, Demir Taht'ta ondan bile öncelikli olarak hak sahibi olan bir başkası var. İleride birbirilerine ya en değerli müttefik ya da en büyük düşman olacaklar.

Sur'un Ötesi'nde Bran Stark yeşil görüş gücünü bilemeye devam ediyor. İmgelemlerinde gördüğü şok edici gerçekleri kimlere açıklayacak bilinmez. Ancak öncelikli amacı Gece Kralı'na karşı mücadeleye hazırlanmak. 

Yapım

Çekimler 

Yapımcılar David Benioff ve D. B. Weiss çekimlerin ve yayının önceki sezonlara göre geç yapılacağını, çünkü Batıdiyar'a gelen kışı doğru bir biçimde yansıtmak istediklerini duyurdular. 

İspanya'daki çekimler Itzurun Kumsalı, Muriola Kumsalı, Bermeo, Italica Roma Kalıntıları, Malpartida, Seville, Cáceres ve Almodóvar del Río gibi konumlarda devam etti. Kuzey İrlanda'daki çekimler Moneyglass, Saintfield, Ballintoy, Murlough Körfezi ve Fair Head gibi konumlarda devam etti. Önceki sezonlarda olduğu gibi Hırvatistan - Dubrovnik'te de kısa bir süre çekim yapıldı. Son olarak da İzlanda kıylarındaki buzullar ve kara kumsallarda yeniden çekim yapıldı.

Bölüm sayısı

Önceki sezonların tersine yedinci sezonda on yerine yedi bölüm yayımlanacak. Her bölüm ise daha uzun sürecek. Önceki sezonlarda ortalama bir bölüm 55 dakika sürerken bu sezonda bölümler ortalama 63 dakika. Bu nedenle önceki sezonlara göre sekizinci bölümü çıkaracak kadar bir fark var. Yedinci sezon toplam 7 saat 20 dakika sürecek, önceki sezonlar ise 9 saat 15 dakika sürmüştü. Bölümlerin yayın günü ve uzunluğunu gösteren tablo aşağıda.

Bölüm adı Yayın Günü Süre
7. sezon 1. bölüm 16 Temmuz 2017 59 dk
7. sezon 2. bölüm 23 Temmuz 2017 59 dk
7. sezon 3. bölüm 30 Temmuz 2017 63 dk
7. sezon 4. bölüm 6 Ağustos 2017 50 dk
7. sezon 5. bölüm 13 Ağustos 2017 59 dk
7. sezon 6. bölüm 20 Ağustos 2017 71 dk
7. sezon 7. bölüm 27 Ağustos 2017 81 dk

Oyuncular

Yeni sezonda görülen ana oyuncular:

Yeni sezonda görülen yardımcı oyuncular:

Ayrıca şarkıcı Ed Sheeran'ın bu sezonda ufak bir rolü var. Benzer olarak daha önce Coldplay grubunun davulcusu Will Champion ve Snow Patrol grubunun solisti Gary Lightbody de üçüncü sezonda karşımıza çıkmıştı.

Also on FANDOM

Random Wiki