FANDOM

Got s7.jpg
Taht Oyunları'nın yedinci sezonu HBO kanalı tarafından 21 Nisan 2016’da resmen onaylandı. Bu sezon geçen sezonlar gibi on değil yedi bölüm olarak tasarlandı. Bunun birçok sebebi var: Anlatılacak olay örgüsü azaldı, bölümlerin çekileceği süre uzadı, artık daha geniş alanlarda çekim yapıldığı için de prodüksiyon giderleri arttı.

Altıncı sezona benzer olarak bu sezonun da konusu George R. R. Martin'in yazdığı Buz ve Ateşin Şarkısı adlı kitap dizisinin -henüz yayımlanmayan- son iki kitabına dayanıyor (Kış Rüzgarları ve Bahar Rüyası). Çekimlerin 2016 eylülünde başlayıp 2017 şubatına kadar süreceği bildirildi. 9 Mart gecesi dizinin Facebook sayfasında yapılan canlı yayının sonucunda yedinci sezonun 16 Temmuz 2017'de başlayacağı kesinleşti.

Özet 

Yaklaşık on yıl süren bir yazdan sonra aynı uzunlukta ve çok da çetin geçecek bir kış gelmiştir.

Kral Toprakları'nda Cersei yıllardır yanıp tutuştuğu güce kavuşmak için önündeki engelleri tek hamlede ortadan kaldırdı ve Yedi Krallık'ın kraliçesi ilan edildi. Neredeyse kırk yıldır tahtın arkasındaki güç olarak hizmet eden Lannisterlar artık kraliyet ailesi oldu. Ancak Cersei'nin kehaneti gerçekleşmeye devam ediyor; Yüce Baelor Septi'nin yıkıldığını izleyen Tommen'ın intihar etmesiyle üç çocuğu da ölmüş oldu ve sıra ona geldi. Bu yüzden düşmanlarını yok etmeyi her zamankinden daha çok istiyor. Öte yandan, son davranışları yüzünden şimdi çok daha fazla düşman edindi. Diyarda ayaklanmalar var, gün geçtikçe müttefiklerini de kaybediyor. 

Nehir Toprakları'nda, Robb Stark'ın bağımsız Kuzey/Nehir Toprağı krallığının direnen son parçası Nehirova da tehdit altındaki Edmure Tully tarafından Lannister/Frey kuvvetlerine verildi. Verildi verilmesine ama Lort Walder Frey öldü. Çünkü Özgür Şehir Braavos'ta Yüzsüz Adamlık eğitimini tamamlayan Arya Stark ölüm listesini temizlemek için geri döndü. Ayrıca Tazı, yani Sandor Clegane Tarthlı Brienne ile mücadelesinden sonra iyileşmiş ve kendi halinde bir yaşam kurmuşken Sancaksız Kardeşlik ile yolları kesişti, onlarla kuzeydeki savaşa katılmaya karar verdi.

Demir Adalar'da psikopat Euron Greyjoy geri dönüp abisi Kral Balon Greyjoy'u öldürdü. Üstüne üstlük bir de kendini yeni kral seçtirdi. Başka seçeneği kalmayan Theon ve Yara kardeşler amcalarından önce davranıp Doğudiyar'a kaçtılar ve Daenerys Targaryen ile ittifak kurdular. Euron ise öncekini gölgede bırakacak büyüklükte yeni bir donanma kurulmasını emretti.

Artık Dorne ileri gelenleri ve Tyrelller de Daenerys'in tahttaki hak iddiasını destekliyor. Ellaria Sand ve Kum Yılanları darbe yaptı ve Prens Doran ile oğlu Trystane'i öldürdüler. Myrcella'yı zehirledikleri için Cersei onlara savaş açtı. Buna karşılık Ellaria Lannisterları dize getirmek için Daenerys'e bağlılık gösterenlerle anlaştı. Kraliçe Eli Tyrion Lannister ile yeğeninin cinayetinden dolayı yargılanmalarını isteyebilir.

Kuzey'de Jon Snow, Sansa Stark, Davos Seaworth, Tormund ve Lyanna Mormont; Ramsay Bolton'ı yenip Kışyarı'nı geri kazandı. Tabii ki bu zaferde Vadi Şövalyeleri'nin ve Lort Petyr Baelish'in büyük payı var. Ancak Sansa onunla evlenip Demir Taht'ta kraliçesi olma teklifini geri çevirdi. Öte yandan Kuzey lortları Jon'u Kuzey Kralı ilan etti. Lysa Arryn ile bir olup Jon Arryn'i öldürdükten sonra suçu Lannisterlara atarak Batıdiyar'ın birbirine düştüğü Beş Kralın Savaşı'nı başlatan Serçeparmak ile bencil planları arasına Jon engeli girmiş oldu.

Menzil'de Samwell Tarly, Gilly ve oğlu Eski Şehir'deki Hisar'a ulaştı. Amacı ak yürüyenlerle ilgili bulabildiği her şeyi öğrenmek ve onları yenmek için çözüm bulmak. Bu sırada babası Randyll Tarly ise giderken aile kılıcını çaldığı için büyük oğluna karşı öfke doludur.

Dar Deniz'in ötesinde Köle Efendileri'ni ve Harpiya'nın Oğulları'nı tamamen bitiren Kraliçe Daenerys Targaryen kalabalık bir orduyla Batıdiyar'a yola çıktı. Ordusunda Lekesizler ve Dothraklar'ın yanı sıra Greyjoy ve Tyrell hanedanlarından ve Dorne'dan askeri birlikler de var. Ancak bilmediği bir şey var: Batıdiyar'da, Demir Taht'ta ondan bile öncelikli olarak hak sahibi olan bir başkası var. İleride birbirilerine ya en değerli müttefik ya da en büyük düşman olacaklar.

Sur'un Ötesi'nde Bran Stark yeşil görüş gücünü bilemeye devam ediyor. İmgelemlerinde gördüğü şok edici gerçekleri kimlere açıklayacak bilinmez. Ancak öncelikli amacı Gece Kralı'na karşı mücadeleye hazırlanmak. 

Yapım

İspanya'daki çekimlerin Seville, Cáceres, Almodóvar del Río gibi konumlarda devam edeceği kesinleşti.

Yapımcılar David Benioff ve D. B. Weiss çekimlerin ve yayının önceki sezonlara göre geç yapılacağını, çünkü Batıdiyar'a gelen kışı doğru bir biçimde yansıtmak istediklerini duyurdular.

Oyuncular

Yeni sezonda görüleceği kesinleşen ana oyuncular:

Yeni sezonda görüleceği kesinleşen yardımcı oyuncular:

Also on FANDOM

Random Wiki